תפילה וברכות

פספסתי תפילת נעילה- מהי תקנתי?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום קוראים לי מיכל ואני בת 17.5 .. אני דתיה ומתחזקת מאוד בשנה האחרונה .ועכשיו מבינה יותר את משמעות התפילות והחגים וממש התקרבתי לקב"ה ב"ה .. במשך ה40 יום האחרונים הייתי הולכת לסליחות כל לילה . וממש עוד התחזקתי בחודש אלול , ודווקא ביום הכיפור היה בסדר עשיתי תענית דיבור והלך טוב . קמתי לבית כנסת ב7 והייתי עד 3 .. והלכתי לנוח לשעה , עד תפילת הנעילה אצלו בבית הכנסת . ולא התעוררתי כי לא הרגשתי כ"כ טוב . והגעתי ממש ב5 דקות האחרונות ושמעתי תקיעת שופר .. ודווקא את התפילה הכי חשובה פספסתי :\ וממש עצוב לי .. התאכזבתי מעצמי , ובטוח שאכזבתי את אבא בשמיים :´( יש משהו שאני יכולה לתקן ??

תשובה

שלום וברכה

א. לא איכזבת כלל את אבינו שבשמיים, בוודאי כל תשובתך ותפילתך התקבלה לרחמים ולרצון לפני יוצרינו בוראינו, אין לך להיות מאוכזבת מעצמך כלל.

ב. עניין תפילת הנעילה שלא זכית להתפלל, מלבד שאין לך באמת על מה להצטער, יש להוסיף דברי קדשו של מרן האדמו"ר מבעלזא זיע"א, שכאשר אדם מצטער על מצוה שלא נעשתה בשלימות הוא זוכה לתקן את המצווה והדבר נחשב כאילו עשית את המצווה בשלימות העליונה ביותר וכדברי חז"ל ישב אדם לעשות מצווה ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה.

בברכת שנה טובה, מלאה התחזקות והתעלות ושמחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה