שאל את הרב - כללי

מספר שאלות על נשמות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום שאלתי היא בנושא הנשמות , אשמח לשמוע את דעת היהדות לשאלות מהותיות שהתעוררו אצלי(כבר קראתי תשובה דומה שלכם בנושא ,בה אתם אומרים כי הנשמות היהודיות באות ממקומות שונים, אך אני רוצה לחדד את השאלה ): 1.הכיצד יש נשמות טובות ורעות בעולם? למה אלוקים מצווה על כל היהודים לאותם תרי"ג מצוות כאשר בפועל יש נשמות שמגיעות לעולם טובות יותר מלכתחילה ויש נשמות שמגיעות לעולם רעות יותר. הרי אלוקים ברא הרבה אנשים , הכיצד חלק מהם הצליח ונהיה טוב וחלק אחר לא? אברהם הצליח והשאר לא. אז בדיעבד , נשמתו של אברהם הייתה טובה יותר הרי... 2.מה ההבדל בין נשמות יהודיות לנשמות של גויים מבחינת המקום ממנו הם מגיעים, ולמה זה צודק שנשמותנו מגיעות ממקום טוב יותר? 3.כל הניסיונות שהשם העביר את אברהם – דבר ראשון , השם ידע למה אברהם מסוגל אז הניסיונות האלו היו בשבילנו? ועוד שאלה. הכיצד זה היה ידוע מראש שעשו הולך להיות רשע? הרי אומרים שלכל בן אדם ניתנת הבחירה בין להיות רשע או לא , דווקא על עשיו שמעתי בהרצאתו של הרב זמיר כהן כי נאמר שכתוב "תומים" ולא "תאומים" , זאת מכיוון שהאות א´ מסמלת את השכינה והאלוקות ואות זאת הסתלקה מהמילה תאומים שכן היה ידוע כי עשו יהיה רשע. תודה ענקית, זה חשוב לי נורא, אם התשובות לשאלות שלי עמוקות וארוכות מדיי אשמח ליצור איתכם קשר ולדבר או לקבל קישורים בנושא.

תשובה

שלום וברכה

כך אומר שלמה המלך בקהלת פרק ט' כט' לְבַד רְאֵה זֶה מָצָאתִי אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים, דהיינו שבתחילה ברא ה' את כולם ישר אולם המה בחרו ברע והגיעו לאן שהגיעו.

זאת אומרת כיום שכולנו גלגולים אנו מביאים מטענים ישנים של גלגול קודם של נטייה לרע ונטייה לטוב.

אולם בכל מקרה דע שכל אדם מקבל כוחות להגביר את הרע על הטוב ולהתעלות מעלה מעלה.

2. לגוי יש תפקיד מסוים וליהודי יש תפקיד מסוים וכל אחד קיבל את הנשמות לפי תפקידו.

נשמות ישראל שורשם מעולם האצילות דהיינו מהמקום הכי גבוה של תחילת ההשתלשלות של העולמות.

הגוי לפי תפקידו מקבל נפש מעולם העשייה שהוא עולמינו.

3. כפי שכתבתי לעיל כל אחד ואחד מקבל כוחות לפי נשמתו ולפי נסיונותיו ולפי תפקידיו ואברהם היה יכול להיכשל בחטא ועשיו היה יכול להפוך לקדוש ולצדיק יותר מיעקב אבינו כמבואר בהרחבה דברי המקובלים.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גילגול נשמותבריאת נשמותנשמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה