חברה והשקפה

ימות המשיח עכשיו או בעוד 230 שנה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ראיתי את הסרטון "המלחמה האחרונה" שאומר שאנו עכשיו בעיצומו של הדור האחרון לפני הגאולה- ימי המשיח... בנוסף לכך שמעתי הרצאה של הרב יצחק פנגר "תחיית המתים" שם הוא הסביר עקרון שכבר הכרתי, שהעולם נברא בששה ימים. ובהשוואה לכך העולם יתקיים שש אלפים של שנים, ובאלף השביעי נכנס למציאות קיום אחרת. ל"עידן חדש"... ואנו עכשיו בשנת 5770. מה שאומר שרק עוד 230 שנה ייגמר האלף השישי. אז איך שתי הרעיונות משתלבים? שמצד אחד- עכשיו אנחנו בצירי הלידה של ימות המשיח ומצד שני- נכנס לעידן החדש הזה רק בעוד 230 שנה??

תשובה

שלום וברכה,
ימות המשיח הינם בעולם הזה. ואילו המעבר למצב הנקרא "עולם הבא", שהוא מושג שאף הנביאים לא חזו לגביו דברים ברורים,  תתרחש לאחרי כלות ששת אלפי שנות הבריאה הנוכחית.
בדברי חז"ל מבואר כי האלף השישי בו אנו נמצאים כעת מכוונת לעומת היום השישי בששת ימי החול, ולקראת ערב, בשעה שעם ישראל מתכונן כבר לקראת שבת הבאה, מפלג המנחה והלאה, אז הוא זמן ביאת המשיח [מבלי להחליש ח"ו את האמונה והציפייה המחוייבת שהמשיח יכול להגיע בכל רגע נתון, בזמן של 'אחישנה']. לפי החישובים זה מתאים מאוד לזמן הנוכחי.
יש ספרים שנקטו כתאריך בואו בשנת תשע"ה [בעוד כ5 שנים], ויש שנקטו בתאריך הכל כך קרוב תשע"ב [בעוד שנתיים]. והרמב"ם כותב: "כל הדברים הללו לא ידע אדם איך שיהיו עד שיהיו". 
בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה