אמונה

עונג שבת וכיבוד אב ואם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, יש לי בעיה שמציקה לי מזה זמן רב. חזרתי בתשובה לפני כשנה וחצי, הרגשתי עונג שבת כבר מהשבת הראשונה שלי. אציין שאני גרה לבד ולכן הכל מתנהל בביתי לפי שביעות רצוני. הבעיה מתחילה כאשר אני נוסעת לעשות שבת אצל ההורים שלי. מגיעים לשבת כל אחיי נשותיהם וילדיהם והם לא שומרים שבת (חוץ מאחד שחזר בתשובה ואשתו לא). אין מי מנוחה, אין לי שום פינה בבית שאני יכולה להרגיש בה שבת. בחצר בחוץ הנכדים משחקים סוני פליי סטיישן. בסלון הטלויזיה דלוקה כל הזמן על ערוץ הילדים ואף אחד גם לא טורח לכבות אותה כשהם כבר לא רואים טלויזיה. הכל חול סביבי...זה פוגם לי מאוד בהרגשה ובעונג השבת לי, אף על פי שאני לא מחללת שבת, אין לי מנוחה הכל זז סביבי כמו קרוסלה , אורות נדלקים ונכבים, רדיו במטבח על רשת ב´ שדולק 364 יום בשנה, אני לא מוצאת את עצמי וכיוון שאני גרה לבד ואני מפיקה לי את השבת שלי כמו שאני רוצה...נוצר פער גדול מאוד בין השבת שלי בביתי לבין השבת אצל הוריי. אני נעשית כעסנית ומקפידה אצלם והדבר היחידי שיכול לגרום לי להרגע ולא להתרגש מהחול סביבי הוא בקבוק יין. האם אני צריכה להתענות ככה בשבת בשביל לכבד את הוריי ומה עם כבוד השבת? אמא שלי מודאגת מהמצב שבו אני אתרחק ממנה ולא אגיע אליה לשבתות, היא מאוד מעוניינת לחבר את המשפחה, אבל השבת שלי נהרסת ואני עצובה מזה והיא רואה ומרגישה כמה שאני מתוסכלת מהמצב. פעם אחרונה שעשיתי שם שבת פשוט בכיתי כמה שעות כאילו חרב עלי עולמי. זה גם מצב גרוע מאוד מבחינתי לבכות בשבת והבכי עצמו בשבת הכניס אותי לעצבות. לאמא שלי מפריע שאני עושה שבתות לבד, אבל את האמת...אני יותר מרגישה לבד כשאני מוקפת במשפחה לי שמחללת שבת מאשר שאני לבד בבית, כשאני לבד אני מרגישה את השבת. אני רוצה להתענג על השבת והחול הזה סביבי פוגם לי בקדושת השבת. מה לעשות? בברכה, תהילה

תשובה

שלום וברכה

ראשית דעי שמעלת שמירת השבת שלך כאשר את בבית והכול חול מסביב וכביכול אין כל זכר לשבת היא גדולה ועצומה לאין ערוך הרבה יותר ממי שנמצא בבית שהכול מתנהל על פי התורה.

כאשר בת ישראל נמצאת בבית הוריה שאינם שומרים את השבת ובכל זאת היא מוסרת נפשה למען השבת ולמען בורא עולם אין ערוך לנחת רוח ולשמחה שאת גורמת בשמיים.

אין ספק שאין בך כל חטא מכך שנשמעת סביבך רדיו ומוזיקה ואין לזה כל השפעה בלרעה בשבת אלא השפעה חיובית בכך שלמרות הכול את שומרת את השבת כראוי.

חשוב מאוד שההורים לא יפחדו מחזרתך בתשובה וששם שמיים יתקדש על ידך ועל כן לא מומלץ להרחק לגמרי מההורים בשבתות למרות כל הקושי העצום בשהייתך עם הורייך.

תנסי ללכת לבית כנסת בליל ששי וכן ביום שבת וכך תוכלי להתחזק ולהתעלות ולהרגיש את קדושת השבת גם בשבתות שאת נמצאת בבית.

ה' יהיה בעזרך שתזכי להצית את האור בכל בני משפחתך ושכולם יזכו להתקרב לבורא עולם בזכותך.

בהערכה רבה ואשמח להיות לך לעזר עוד - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה