שאל את הרב - כללי

שאלטות שונות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! 1.שלחתי פעם שאלה ולא קיבלתי תשובה:איך מסתדר זה שיש הרבה פרשנים שמפרשים מציאויות בתורה,וכל אחד בדרך אחרת, הרי מציאות היתה רק אחת... 2. קראתי שיש סמל של מגן דוד תלת מימדי שהוא סגולה לשמירה. האם מותר לי לעצב לעצמי כזה תכשיט, האס מם´ מגיני הדוד משנה? ואיך בדיוק הוא מורכב: ממגיני דוד שמחוברים בקודקוד עליון ותחתון, כמו מתאר של מגן דוד שמסתובב םביב עצמו? והאם כשיש כזה תכשיט מותר להתקלח איתו, וכו´. אשמח :] גם לפירוט מעמיק מה הוא מסמן מבחינה קבלית. 3.האם נעל הפוכה זה ´גב לה´´ או שזו אמונה טפלה? 4.הכשר ´חתם סופר´ של בני ברק שמוקף בעיגול- מהדרין או רבנות? 5.למה ברכת ´שהכל נהיה בדברו- תחילתה גוף שני וסופה גוף שלישי? יישר כח ותודה רבה רבה! תזכו למצוות רבות, אמן!

תשובה

לכבוד השואלת,

סליחה על האיחור בתשובה עקב רוב פניות לאתר.

1. יש לנו כלל של "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" [ראה גיטין ו:]. והכונה בזה, שסיפורי התורה שנכתבו ברוח הקודש כוללים בתוכם מסרים והדרכות אמיתיים לפי כל מה שמובן מתוך אותם המילים. וכן ניתן רשות לחז"ל לדרוש על מסרים והדרכות אמיתיים שהיה ידוע להם בין כה מהקבלה, ולסמוך את אותם מסרים על הפסוקים.

לכן אע"פ שהיתה רק מציאות אחת, מ"מ לגבי לימודנו את המסר מן הסיפור, כל המסרים שסמכו חז"ל על אותו מעשה אמיתיים.

>

3. לפי מיטב ידיעתי היא אמונה טפלה.

4. מהדרין.

5. כמעט כל הברכות כולם נאמרים על סדר הזה - תחילתן גוף שני וסופן גוף שלישי.

טעם לדבר, כי איך יבוא יצור בשר ודם וישבח את בורא כל העולם כולו בלשון נוכח? הלא אין זה דרך ארץ! רק שחסד עשה עמנו הקב"ה ונתן לנו את הזכות לברך אותו בלשון נוכח [ראה בספר עבודת ישראל, פרשת לך לך, ד"ה ומלכי צדק] - אבל זהו רק בתחילת מטבע הברכה כשאנו מברכים אותו בתיבות "ברוך אתה השם", ולא אח"כ כשאנו מתארים את פעולותיו.


בברכה,

רב נחום

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה