הלכות ומנהגים
האם יש צנעיות לבנים?
- ד' תמוז התשפ"ו
שאלה
שלום,
קראתי דברי התחזקות שעבר בקבוצות,
אלו הדברים:
היום המורה שלי העבירה קערה עם סוכריות ואמרה לכל אחת לקחת סוכריה אחת.. לקחנו..
בסוף- הקערה הגיעה אליה, המורה הרימה סוכריה שהיתה בקערה אבל הסוכריה היתה קצת פתוחה וקצת ראו אותה ולא ממש נקיה...
היא שאלה אותנו למה לא לקחנו אותה, מלא תשובות נזרקו באויר אחת ענתה שבגלל הגיינה ועוד אחת אמרה שבגלל מחלות וכדומה..
המורה הסבירה לנו שהיום אנחנו לומדים להסתכל על הכל כלפי חוץ.
מה שיותר יפה יותר ניקח.
מה שיותר נקי ואסטטי יותר ימשוך אותנו..
היא המשיכה לדבר ואז הגיעה לפסוק המוכר "וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹקֶיךָ"
היא הסבירה לנו את הפסוק ואז שאלה מה זאת אומרת עם אלוקיך?
אז ענינו לה תשובה נכונה שזה עם האלוקים שלך...
היא שאלה יותר לעומק ושלא ידענו היא ענתה תשובה יפה:
הכוונה היא שחלק אלוקה נמצא בתוכך יש בך חלק מהשם שהוא מלך מלכי המלכים!!
ואז היא שאלה אותנו אם אתן תקנו יהלום איפה תשימו אותו?
ענינו לה בכספת, בשמירה, שיהיה לו מקום מכובד.
היא שאלה למה שלא נשים גם משחקי ילדים בתוך כספת?
ענינו לה זה לא המקום שלהם..
ואז היא שאלה שוב ואמרה ולמה שלא תשימו את זה בתוך שקית של ברכל?
אמרנו לה שזה מסוכן שאפשר לגנוב יותר בקלות ויהלום צריך ליהות יותר שמור.. אחרי הכל זה יהלום.
ואז מגיעה הפואנטה:
הצניעות!!!
ברגע שיש בך חלק מהשם חלק אלוקה שזה היהלום הכי יפה ויקר בעולם, ברגע שיש בתוכך משהו כל כך יקר וקדוש..
במה תשמור אותו?
מה תיהיה האריזה החיצונית שלו??
היא חייבת ליהות מכובדת וצנועה כי היא מחזיקה ושומרת בתוכה משהו יקר מאוד משהו קדוש חלק אלוקה!!!
אתן מבינות את המשמעות??
בתוכנו יש חלק מהשם זה כמו היהלום אבל כמו שלא נשים את היהלום בתוך שקית ברכל כי זה לא מכבד את היהלום ונשים אותו בתוך כספת מכובדת עם קוד ושמירה הדוקה- כך גם אנחנו נתלבש בצניעות ובכבוד כי אנחנו מחזיקות בתוכנו יהלום!
חלק אלוקה!
האריזה החיצונית משפיעה כל כך על הפנימיות..
אף אחד מאיתנו לא היתה לוקחת את אותה סוכריה הפתוחה.. כי זה לא מכבד אותה..
אז בואו נתחזק בצניעות נשפר את האריזה החיצונית שלנו כדי שהשם יהיה שמור אצלנו חזק חזק ולנצח בתוך הלב..
נשתדל תמיד לכסות מרפק, ברך ופתח צוואר..
כי השם בתוכנו וצריך לכבד אותו אם לא נכבד אותו הוא לא יכבד אותנו!!
ועלתה לי שאלה, אם בכל אחד ואחת יש חלק אלוקה, אז למה רק לבנות יש את חובת הצניעות?
מה עם הבנים? גם בהם יש חלק אלוקה.
האם יש להם חובה צניעות ברמה מסויימת?
למה גם להם אסור הרבה דברים שלבנות אסור כמו ראית המרפק והברך וכו'
תודה רבה.
תשובה
שלום וברכה
ראשית יש לשבח את המורה שמעבירה לכם מסרים בצורה כל כך נפלאה. בוודאי כולכן מחוזקות בעניין זה.
ולשאלתך, לבנים יש חובת צניעות כמבואר בשולחן ערוך סימן א' שאין לגלות מה שלא צריך לגלות אף לא בשירותים ואין להיות מגולים רגע מיותר בבית מרחץ ועוד ועוד.
עלי והצליחי,
בנימין שמואלי
מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>



