חברה והשקפה

האם לעולם יש תכלית בפני עצמו או שהוא רק פרוזדור?

  • א' תמוז התשפ"ו 
אא

שאלה

נאמר על העולם הזה שהוא דומה לפרוזדור, "התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין".
האם העולם הזה נועד רק להיות פרוזדור לקראת העולם הבא? הוא נועד רק שנתגבר עליו ועל הניסיונות בו ונזכה בעקבות כך לעולם הבא- התכלית האמיתית? אם כך, מתי שאנחנו נסיים את התיקון שלנו בעולם הזה, לא תהיה לו משמעות יותר? או שלעולם הזה כן יש תכלית בפני עצמו – בתור עולם שה' ברא, שנועד גם הוא להתעלות ולהיות מתוקן? שאיכשהו אנחנו מקדשים ומעלים גם אותו רוחנית והוא לא רק כלי שנועד לתקן אותנו?
אם הוא רק פרוזדור, למה אנחנו מתפללים לתחיית המתים- שתקרה אחרי העולם הבא? למה אנחנו מתפללים ומייחלים לבנות פה בית לשכינה? משתמע מכך שהתכלית, השלמות האמיתית, היא העולם הזה (במצבו המתוקן לאחר ביאת המשיח) ולא העולם הבא.

יש אולי כמה גרסאות לדבר? נראה שיש כמה גישות סותרות.

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

ראה כאן.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:תחית המתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים