שאל את הרב - כללי

מתשובתך

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מתשובתך נראה שאתה חושב שהדת´ל הם פשרנים ´חפיפניקים´ וזה לא נכון. יש הרבה חבר" ה דת´ל חזקים וגם אלה שהם לא נראים כך מי אמר שהם חפיפניקים? אתה? ה" הוא מחליט מי צדיק ומי רשע!יש לי חבר מהישיבה התיכונית שהוא נראה ככה חפיפניק עם שער ארוך והכול, אבל ראית איך הוא מתפלל? באיזה כוונה! מאידך חרדי תקך את בת דודה שלי ה" שונא הכללות שאומרים דלטוריא על בניו! המדריך שלי מעזרא תמיד אומר שאין הבדל ביננו כחובשי כיפות סרוגות לחרדים חוץ מעניין הלל ביום העצמאות לסיכום אני חושב שלהגיד על הדת´ל שהם פשרנים זה טעות,סתם סטיגמה דעה קדומה (אני שולח את התגובה עוד פעם כי בתגובה הקודמת לא כתבתי את המייל הנכון)

תשובה

לכבוד השואל,

לא היה הזדמנות כעת להעביר את שאלתך להרב מנשה ישראל, ולכן ברשותך אני אנסה לענות על שאלתך בתור אחד שממונה להשיב לשואלים בצוות הידברות.

לא ראיתי בתשובת הרב מנשה אליך שנזכר בה איזהשהו תיאור שלילי להולכים בשיטת הדתי לאומי. הכונה המובנת מתוך שאלתך היתה "מדוע אי אפשר לומר שהמדינה היהודית היא התחלת הגאולה- לפי שיטת החרדים", וכך ענה לך הרב להסביר לך את שיטתם, וכמו שכתב "בציבור  החרדי המרכזי", ושהסיבה של החרדים היא לפי שדבר כזה "אינה ניתנת לקביעה בלא נביא שיקבע כך". אין חולק שישנם רבנים חשובים שסוברים שכן ניתן לומר בלי קביעה של נביא, ואין כאן חולק שישנו דרך של הדתיים הלאומיים בכלל ישראל שהם מתפללים בכונה ועובדים את השם.

וכמו שכתבת בדבריך, השם שונא מי שאומר דלטוריא על בניו, וחלילה שתבין מן התשובה שהכונה היתה לומר דברים שליליים.

בברכה,

רב נחום

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה