הדרכה ללימוד הרמב"ם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, חברתי ואני מעוניינות ללמוד יחד את הרמב"ם - אמונתו, הגותו ומשנתו. תודה לאל יריעתו ארוכה ועשירה. מבקשות את הדרכתכם בנושא - המלצות על ספרים, לימוד רקע אם נדרש, תהליך הלימוד ועוד. תודה ליאת ואורלי

תשובה

שלום,

קודם כל חזק וברוך על השאיפה הטובה, אין די מילים בפי בשביל לשבח את תורתו של הרמב"ם ולהדגיש את חשיבותה. אני מאוד אוהב ללמוד את הרמב"ם ומשנתו!

בנוגע להדרכה:
1) קודם כל אתן יכולות לקרוא רקע כללי על הרמב"ם בספר שיצא לאחרונה בהוצאת "מוסד הרב קוק" שנקרא "הרמב”ם – רבנו משה בן מימון", שכתב הרב י.ל. הכהן מימון. מדובר בספר ביוגרפי על הרמב"ם עם מתן דגש על הגותו המחשבתית ומשנתו ההלכתית.
2) יצאה לאור סדרת ספרים בשם "רמב"ם לעם" (גם כן בהוצ' מוסד הרב קוק), שם תוכלו למצוא את ספריו המרכזיים של הרמב"ם בהגותו ומשנתו: האגרות של הרמב"ם, פירושו על פרקי אבות, וההקדמה שלו לפירוש המשניות, ומה שנקרא "שמונה פרקים להרמב"ם". כל זה מלווה כמובן בביאור על אתר.
3) את "המורה נבוכים" יותר קשה ללמוד, למרות שלאחרונה הספר ראה אור עם תרגום וביאור של מיכאל שוורץ ("מהדורת שוורץ"), שדי מקל על הקריאה וההבנה.
4) יסוד חשוב מאוד ללימודי הרמב"ם: כתיבתו של הרמב"ם מכונה: "לשון הזהב של הרמב"ם", כלומר לכל אות ולכל מילה הרמב"ם כתב יש להקדיש הרבה מחשבה והבנה, שכן כל דבריו עמוקים ומכילים חכמה אדירה.

לימוד פורה,
בברכה,
ערן בן ישי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה