האם כדאי לעבור דירה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. אנחנו גרים במקום שמבחינה רוחנית הוא מקום מצויין, אבל בחינוך ילדים לא מצאנו מסגרת שמתאימה לילד שלי, הילד בן 11.5, ניסנו כמה תלמודי תורה אבל בכל מקום הוא לא מסתדר. וכן בעלי ב"ה לומד בכולל, יש לו תעודות דיינות ורב עיר, אבל הוא רוצה לתת שיעורי תורה, ובמקום זה הוא לא ממש הצליח להתפתח. וכן אני אין לי במקום זה משפחה וחברות ולא עבודה. השאלה, האם כדאי לנו לעבור דירה בגלל הילד ושאר הבעיות, או עדיף להישאר בגלל שמבחינה רוחנית המקום הוא מקום טוב?

תשובה

שלום וברכה,

כדאי להתייעץ עם רב שמכיר אתכם ואת מקום מגוריכם באופן אישי, כי רק הוא יכול לייעץ לכם עצה נכונה וטובה.

אגיד לך כמה כיווני מחשבה:

הרה"ג יהודה צדקה זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף, לימדנו כלל: אין עושים שינויים בחיים, (לעבור דירה או ישיבה וכדומה), רק אם המצב צועק 'הצילו', ולא כאשר רוצים לשפר את תנאי החיים. והביא רמז יפה מאד על זה: רק כשאומרים "אנא ה' הושיעה נא" - מנענעים את ארבעת המינים. אבל כשאומרים "אנא ה' הצליחה נא" - לא מנענעים את ארבעת המינים. ללמדנו, שרק כשצועקים 'הושיעה' מתנענעים ממקום למקום, אבל כשמבקשים רק 'הצלחה' בלבד, יש להישאר במקום.

מה שבעלך לא מוצא למסור שיעורי תורה, אין זו סיבה שמצדיקה לעבור דירה, כי לא עוברים דירה בשביל הצלחה, כאמור. ותמיד אפשר לנסוע למקום אחר ולמסור שיעורי תורה.

לגבייך ולגבי הבן שלך, נכון שבעיות כאלו מצדיקות לעבור דירה, אבל מי יכול להבטיח שבמקום אחר תמצאי חברות ועבודה? ומי אמר שהבן שלך ימצא שם מקום לימודים שיסתדר שם? יש לבדוק את שורש הבעיא, האם זה קשור למקום המגורים או בדבר אחר.

ברכה והצלחה, ושה' ינחה אתכם בעצה נכונה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה