תפילה וברכות

יש לי סוג של דיסלקציה. האם זו בעיה לקרוא תהילים כשאני לא מצליחה לבטא את המילים בצורה נכונה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום ברוך השם קבלתי על עצמי לקרוא כול יום פרק תהילים רק יש לי בעיה שאני לא יודעת לקרוא ניקוד יש לי סוג של דיסלקציה שהובחן עוד שהייתי ילדה ואני לא יודעת האם אני מבטה את המילה באופן נכון ובתהילים יש מילים קשות האם יש איזה בעיה שאני קוראת ככה? או שאולי אסור לי לקרוא כי הרי אני קוראת לא נכון את המילים? ועוד שאלה אני ובעלי מתחזקים ברוך השם כבר שנתיים אני שומרת שבת אבל אני לא הולכת ם כיסוי ראש האם זה שווה כול השבתות שאני שומרת כי אני מרגישה שלא שווה כול זה עם אני הולכת ללא כיסוי ראש כאלו אני מתחזקת אבל אני לא הולכת כול כך צנוע למרות שהתחלתי להתחזק בזה וזרקתי את כול הגופיות אבל עדיין מה שווה כול מה שאני עושה עם אני לא הולכת בכיסוי ראש ועוד שאלה הבנתי שלאשה אסור לברך בלי כיסוי ראש אז שאני מחוץ לבית אסור לי לברך על שתייה או אוכל אשמח לתשובה בהקדם תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

פרקי התהילים שלך חשובות ביותר. אף אם את טועה ואינך קוראת לפי הניקוד מ"מ מעלת תפילתך גדולה ועצומה וכמבואר בדברי חכמים אמר הקב"ה ודגלו עלי אהבה, אמר ר` אחא מי שאינו יודע וקורא לאהבה איבה כגון ואהבת ואייבת אמר הקב"ה ודילוגו עלי אהבה - אוהב אני אותו מאוד.

חלילה לחשוב ששום דבר לא שווה אם לא הולכים בכיסוי ראש. בוודאי שמצווה חשובה היא עד למאוד מצוות כיסוי הראש אבל אין לבטל את מעלת שאר המצוות אם לא מקיימים מצווה אחת חשובה ככל שתהיה ובפרט שברוך ה' התחזקת רבות גם בעניין הצניעות ובטוחני שבקרוב תזכי אף לשמירת מצוות הכיסוי.

אין ספק שמחשבות הביטול על מעלת כל המצות שלך הם מדברי היצר הרע ואין בהם אמת כלל וכל מטרתו היא רק להורידך מקיום המצוות. חלילה לשמוע לו וחלילה להתייחס למחשבות אלו. המשיכי בשמירת השבת ובשמירת הצניעות שמעלתם גדולה ועצומה. בעז"ה מצווה גוררת מצוה ותזכי להתחזק עוד ועוד עד שתלכי כשרך בנות המלך - מלך מלכי המלכים.

מותר לך כאישה לברך מחוץ לבית ללא כיסוי ראש.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ספרתהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה