הלכות ומנהגים

עזרה בבקשה:)

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אם כבודו יוכל לענות לי על מספר שאלות: :) 1)קריאה/ראיה בקפה נחשבת לעבודה זרה/עבודת אלילים??? 2)מאוד מאוד מאוד קשה לי לבצע את החלק של כיבוד אם במצווה:"כבד את אביך ואת אמך..." אני מבינה שזה חשוב כי נתנה לי את החלק של הגוף על מנת שאוכל להתקיים בעולם הזה ואת אבא שלי אני מתה עליו ומכבדת אותו כמה שרק אפשר אבל אם אמא מאוד קשה לי-מה אפשר לעשות, אני רוצה לכבד אותה ואני לא יודעת איך??? 3)אני מאוד התחזקתי וקיבלתי על עצמי איגרת הרמב"ן, לא לרקוד בחתונות מעורבות, ורציתי לקבל על עצמי חצאיות ארוכות עד הרצפה-אבל אני מפחדת שאני "אפול" ואז אחזור בי איך אני יכולה לקבל על עצמי דברים ולהיות בטוחה שאני אעמוד בהם? 4)אבא ואמא שלי לא נולדו בארץ ועלו כשאבא שלי בן-28,ואמא שלי בת-18 אחרי שגדלו בכפר ולא למדו בבית ספר אבא שלי לא למד לקרוא ולכתוב אבל יודע ועדיין קשה לו וראיתי הרצאה שאמר בה הרב שמי שלא לומד תורה לא יקום בתחית המתים ואני רוצה שהוא יקום כי מגיע לו -הוא משעבד את עצמו על מנת לפרנס אישה ן 9 ילדים ששתיים המהם לומדות באוניברסיטאות, שניים עובדים+משכירים דירה כל אחד בנפרד אחת חוסכת על מנת ללכת שנה הבא לאוניברסיטה ואחת בשרות לאומי שתי בנות באולפנה ואחד ביסודי והוא קם לעבודה ב-5 בבוקר וחוזר ב-8 בערב איך הוא יוכל ללמוד? אם תוכל להציע לי דרך אני אשמח מאוד.. 5)אני אתיופית גאה מאוד מאוד שבאה ממשפחה דתיה לאומית ורציתי לקבל על עצמי שמירת נגיעה מדודים קרובים-רחוקים שלי כי אם לא ידעת אצלו כל אתיופי איך שהוא קשור לאתיופי אחר:) ערב שבת אחד אמרתי לאחיות שלי בזמן שאמא שלי ישנה ובשבת בצהרים אמא שלי אמרה בשולחן שהיא לא מוכנה לשמוע שמישהי בבית תשמור נגיעה-מה אני יכולה לעשות...? בתודה רבה מראש...!!!! *אם כבודו יוכל לברך את אבי שיזכה מתי שרק אפשר ללמוד תורה ואותי לעלות בעזרת ה´ במדרגות התורה ולהתחזק ולקבל על עצמי....!!!

תשובה

שלום וברכה

1. לא. אם כי זה דבר אסור.

2. יש לדון אותה לכף זכות שהקושי שבהתנהגותה אינו ברצון ומתוך רשעות אלא עקב חייה הקשים באתיופיה וכו'.

כמו כן ראשית הכיבוד יבוא במעשים כמבואר בשולחן ערוך איך אמור להיות הכבוד להורים, אף אם בלב את לא מרגישה איליה כל רגש כלל.

3. א. אף אם חלילה חלילה תחזרי בך לאחר זמן, היה שווה לקיים את המצווה לתקופה שזכית לקיים את המצווה.

ב. יש בצירוף לקבלת הדברים הטובים ללמוד על גודל מעלת הצניעות ועל גודל מעלת עבודת הבורא באופן כללי וכך תוכלי להתחזק ולהתעלות עוד עוד ללא חשש.

ג. למה חצאיות עד הרצפה כבר בשלב ראשון? קודם תקבלי על עצמך חצאיות שמכסות לפחות את הברך בכל מצב כך יהיו לך כמה סוגי חצאיות ולאחר תקופה תורידי את החצאיות שאינם לרוחך ותישארי עם החצאיות הארוכות בלבד. יצויין שאם את הולכת עם גרביים אין כל בעיה ללכת עם חצאיות שאינם ארוכות כל כך וניתן להסתפק לכתחילה בחצאית שמכסה את הברך בכל מצב.

4. אם הוא שלח את בניו לתלמוד תורה והוא יקשיב לשיעורי הלכה כדומת ההלכה היומית וכדו' הרי בוודאי הוא זוכה לתחיית המתים.

5. לא לשמוע בקולה. רעה גדולה תעשי לאימך אם תחטאי בגללה, אף היא תכעס ותירגע לאחר זמן.

6. תשלחי לי את שמותיכם המלאים ואזכירכם לטובה בתפילה.

בהערכה רבה, חיזקי ואמצי על התעלותך המופלאה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותכיבוד הורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה