תורה ומדע

מעמד הר סיני וחייזרים

  • ט"ו ניסן התשפ"ג
אא

שאלה

בני שאל אותי, איך יודעים שבמעמד הר סיני היה את הקדש ברוך הוא ולא חייזרים עם טכנלוגיה מתקדמת ש"עבדו" על היהודים חסרי הטכנולוגיה?

תשובה

 

בס"ד   שלום וברכה,   

עשרת המכות הראו שליטה אלוקית בחוקי הטבע, והמדע עצמו מוגבל לחוקי הטבע - ולא יכול לשלוט בטבע.

מסיבה זו אף טכנולוגיה לא יכולה להפוך ים שלם לדם, או להחשיך ארץ שלמה, או לשלוט בכל הצפרדעים והכינים, או להרוג את כל בכורי מצרים ברגע אחד (לשם כך נדרש להיות בכל מקום ובכל זמן, ולדעת מי בכור - דבר שרק אלוקים יודע-כל הנמצא בכל מקום ובכל זמן מסוגל לחוללו). גם קריעת ים סוף בלתי אפשרית בדרך הטבע ("והמים להם חומה מימינם ומשמאלם"), וסותרת את כוח המשיכה.

מעמד הר-סיני היא מאורע נבואי, ולא טבעי. הרי מסופר שבני ישראל נחרדו משמיעת הקול האלוקי יותר מאשר ההר הבוער באש עד לב השמים! נבואה אינה מאורע טבעי.

 

ראה בהרחבה:

https://www.hidabroot.org/%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA

 

מי שמסיק שיש בורא לעולם, מבין שבכוחו של הבורא לברוא את העולם, ומכאן גם שהוא שולט בטבע עצמו. כך שהבורא מסוגל לכל דבר, כמו להפיכת המציאות וחוקי הטבע עצמם. לפיכך דת הטוענת לנסים בקנה מידה לאומי של הפיכת הטבע, יתגלו כמעשיו של הבורא, ומכאן גם יעידו על מסירתה מפיו.

 

תורת ישראל היא התורה היחידה בהיסטוריה הטוענת לאירועים ניסיים בסדר גודל של הפיכת חוקי הטבע, ובקנה מידה לאומי. הפיכת הטבע נמצאת באופן הברור ביותר בעשרת מכות מצרים, המראות כי העושה אותן הוא הבורא השולט על הטבע וחיי כל אדם. במכת הדם וחציית ים-סוף, הוכיח הבורא שהוא שולט על המים וכל הימים. במכת הצפרדעים והכינים, הוכיח הבורא שהוא שולט בכל הרמשים. במכת הערוב הוכיח הבורא שהוא שולט על החיות, במכת ארבה הוכיח הבורא שהוא שולט על כל היצורים המעופפים, במכת החושך והברד הוכיח הבורא שהוא שולט על חוקי הטבע - עונות השנה, האש והקרח, במכת דבר הוכיח הבורא שהוא שולט על המחלות. 

ובמכת בכורות הוכיח הבורא שהוא נמצא בכל מקום (כדי להרוג את כל בכורי מצרים בו-זמנית), שיש לו זיכרון אוניברסאלי (לזכור בכל מקום מי בכור ומי לא), הוא נמצא בכל זמן (הוא צפה בכל לידה במצרים בכל זמן), ויש לו כח להרוג כל אדם (בכך שהוא הרג את כל בכורי מצרים ברגע אחד). תורת ישראל היא התורה היחידה בעולם שטוענת לנסים בקנה מידה שרק בורא עולם מסוגל לעשותם, ומכאן שהיא נכתבה מפיו

 

* * *

 

כמו כן,

חשוב להבין שאין הוכחות לקיומם של חייזרים, אך גם אילו היו קיימים - הרי שמדובר ביצורים גשמיים וחומריים לגמרי שתלויים בעולם החומר - לכן גם הם נצרכים לבורא שיברא אותם! 

 

האדם נברא על ידי אלוקים עם נשמה, עם בחירה חופשית בין טוב לרע, ואלוקים שופט את האדם לאחר המוות על מעשיו הטובים והרעים. לשם כך נדרש האדם להוראות יצרן מפי הבורא.

לכן הבורא נגלה לאדם כדי למסור לו תורה ומצוות שידריכו אותו בדרך הנכונה.

הבורא לא ייתן לאף יצור להטעות את האדם הישר ודורש האמת.

 

האדם הוא ללא ספק פאר היצירה, היצור היחיד שמסוגל לחשוב ולהכיר במציאות בוראו, ואף לבקש את הקשר המודע עמו! לבחור להאמין בו או למרוד בו, לקיים את מצוותיו או לדחותם. האדם הוא בעל בחירה חופשית, ומי נתן לו מודעות ובחירה חופשית אם לא בוראו?

 

הבה נביט בעובדות שלפנינו - עובדות שמוכרות בכל העולם - 1) האדם הינו יצור השואף למשמעות ולקיום תכלית. מה שמצריך תכלית שכזו עבורו. 2) האדם הוא היצור היחידי המסוגל להבחין במציאות הבורא ולנסות להבין את רצונו. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה בו יכיר בו ויוכל לדעת בוודאות את רצונו. 3) האדם מטבעו שואף לדת ולדעת את רצון בוראו. לא קיימת תרבות בעולם שלא פיתחה דת. מה שמוכיח שהבורא טבע באדם רגש טבעי לדת, שיוביל אותו לקיים את רצונו. 4) לבני-האדם כמיהה עמוקה לחיים שלאחר המוות. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה שיקיים את רצונו כדי לשוב אליו. 5) מובן לנו שחכם תמיד יוצר יצירות עבור מטרה כלשהי. האדם הוא היצירה המופלאה ביקום, מה שמחייב משמעות לקיומו. 6) לאדם בחירה חופשית בין טוב לרע, מה שמוכיח שהבורא הציב אותו בנסיון בעולם הזה לקיים את הטוב ולהתרחק מן הרע - מה שמחייב תורה. 7) בשונה מבעלי החיים, לאדם אין אינסטינקטים המראים לו מהו הטוב ומהו הרע - מה שמצריך את הבורא להורות לאדם כיצד לנהוג, כי האדם לבדו אינו יכול להחליט מהו טוב במקרים רבים ומסועפים. 8) לאדם ישנן שאלות רבות על מהות קיומו והחיים עצמם. מה שמצריך תורה מפורטת מבוראו.  

אמליץ לכם לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", המתארת דו-שיח עם אלוקים על שאלות רבות באמונה (הוכחות למציאות הבורא, משמעות החיים, אמיתות התורה, למה אלוקים ברא אותנו ועוד).  לקריאת החוברת:http://www.gorali.122.co.il/do_siah.doc

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה