חברה והשקפה

האם הייתי צריך לנהוג בשפלות?

  • י"ג אדר התשפ"ג
אא

שאלה

היי, אומרים אסור להיות עם אגו, אסור להיות עם גאווה, צריך להרכין ראש. אני עשיתי את זה היום בכביש. אז למה אני מרגיש מושפל במקום להרגיש מרומם ושעשיתי את הדבר הנכון?
היום בכביש מישהו טעה וכמעט נכנס בי והערתי לו על הטעות שעשה, ובמקום להודות בטעות ולהתנצל, הוא פשוט הצתדק ובנוסף קילל ואיים ''להתהפך עליי'' ולצאת מהאוטו ואיומים של ממש, אני לא נגררתי לזה ופשוט לא אמרתי מילה וחטפתי את ההשפלות והאיומים שלו. במקום להגיד לעצמי יופי התעלתי על עצמי לא נתתי לאגו שלי לפעול, אני עכשיו מרגיש שיצאתי פראייר, מרגיש שיצאתי מושפל שדרכו עליי ואני שתקתי, אומר לעצמי אולי הייתי צריך אפילו לצאת אליו להתעמת איתו להרגיש לפחות לרגע גבר ושלא תהיה לי את ההרגשה המגעילה והמושפלת שעכשיו יש לי. אם אסור שיהיה יצר של אגו וגאווה, למה שהתגברתי על היצר הזה אני מרגיש גרוע, אני מרגיש שאם לא הייתי מתגבר על היצר והייתי הולך נגדו, הייתי מרגיש יותר טוב עם עצמי, כי כרגע אני מתבייש בעצמי ובחוסר היכולת שלי להגיב.

תשובה

שלום וברכה

יש הרבה מה להאריך בעניין באופן כללי אבל במקרה שלך זה הרבה יורת פשוט

נס שלא יצאת לאדם אלים שאתה לא יודע מה התגובה הבאה שלו. אין זה השפלת אגו שאדם לא יכול להילחם עם דוב טורף. כבר אמר החכם שהוא יכול להילחם עם מי ישורת חזק ממנו אבל לא אם מי שיראת שמים שלו פחותה ממנו. עליך להיות מאושר שאתה בן תרבות עם יראת שמים ולא אדם חסר תרבות וחייתי כדוגמת פלוני.

חזק ואמץ,

פורים שמח,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ויתורהכנעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה