נשים

חינוך לצניעות למרות שבחיים האמיתיים ההפך הגמור

  • כ"ג כסלו התשפ"ג
אא

שאלה

שלום לכם,
אני בחורה צעירה בתחילת שנות ה20 המוקדמות, כעת לומדת מקצוע לעתיד, בילדותי למדתי במוסדות חרדיים - בית יעקב.

יש לי שאלה מאוד מהותית שמעיקה עליי מאוד, אשמח למענה.

כמובן שבמקומות בהם למדתי חונכתי על מידות טובות, יראת שמים, והדובדבן שבקצפת - צניעות האישה.
כמו כל ילדה טובה, שמרתי הכל.
אף בהיותי ביסודי הרחבתי לעשות והייתי לומדת חומרים תורניים לבד, מתוך צמאון לא מוסבר, קוראת ספרים על מידות טובות ואפילו פלא יועץ.

אומר בעדינות שבגיל 10 כבערך כבר ידעתי איך מביאים ילדים לעולם, כמובן ללא ההבנה העמוקה שבדבר.
כמובן שחשבתי שזהו רק כלי טכני ולא משמש להנאה.

גדלתי,
ולאט לאט הבנתי עוד הרבה דברים על העולם, כאחת שאוהבת לקרוא וללמוד, לא מסוגלת לדעת שיש נושא שרלוונטי אליי ואני לא בקיאה בו, (מלחיץ אותי לעשות שינויים קיצוניים בלי להבין לקראת מה אני הולכת)
לכן, ניסיתי להבין גם את התחום הזה.
מה היהדות חושבת על זה?
האם היהדות סולדת מהיופי של האישה?
האם אסור לי להשתמש בו?
עם הזמן, הבנתי ההפך ממה שחונכתי, היהדות חושבת שיש לאישה כלי נהדר שבו היא יכולה למשוך את הגבר ואין באמת הבדל בין חילוניים לדתיים וחרדים בעיניין הזה, שמדובר בתוך הבית ולא ברחוב.
הבנתי שבניגוד למה שחונכתי בעז"ה אצטרך להיות במצבים לא צנועים בעליל עם כל המשתמע.

ואני שואלת את עצמי, למה? למה לא יכלו לטפטף לנו את זה בתור ילדות? למה הייתי צריכה להבין את הכל מקריאה באינטרנט וכמובן בלי היכולת להפריד בין חומר טוב שמדבר על תשוקה שמותרת לפי היהדות לאחת כזו שלא?
והכל מתוך הרגשה מעורבת של: רגע אבל חונכתי שאסור לקרוא טכנים כאלה באינטרנט? אבל מצד שני, אני חייבת לדעת כדי לעכל את הדברים ולהבין מה היהדות חושבת.
אני אחת שחייבת להבין דברים לעומק כדי להחיל אותם ולהיות מוכנה אליהם, אני מרגישה שאם לא כל מה שבדקתי וקראתי על הנושא הייתי מגיעה לנישואים בלי לדעת שום דבר כי גם כמה מפגשים עם מדריכת כלות לא יתן לי את "האסימון" הזה שניצטרך להיות חסרות צניעות ככה בניגוד לכל מה שחשבתי והתקבע לי בראש.
כמו שהסבירו לנו שאסור ללכת חשוף כי "זה מושך את הגברים" - מושך למה? מה הם אוהבים בגוף האישה? מה יוצא להם מזה? למה אני צריכה להזהר?

חייבת לציין שהיום אני הולכת בגדול צנוע, כן עם בגדים צמודים וכו, וזאת רק מתוך ההרגשה שכן אני חייבת להתרגל להתחבר לגוף שלי ולהבין שיש פה יכולת שאשתמש בה, ואני חייבת להתרגל לזה.
אתם שואלים למה להתרגל? להתרגל קצת להרגשה שאני לא צנועה.

עם כל רצף השאלות שבתוך הטקסט שלי אשאל גם:
מה היהדות חושבת?
האם יש הבדל בין דתיים/חרדים לבין חילוניים בעיניין המשיכה והתשוקה בתוך הבית עם האישה שנשואים לה? (כמובן תוך שמירת ימי הנידה ומתי מותר)
מה אוכל לעשות כדי שבעז"ה הילדה שלי תבין את עיניין התשוקה ותלמד לעכל אותו ולהתכונן אליו בדרך בריאה ומגיל יחסית צעיר ולא יומיים לפני החתונה?

תודה ענקית מראש

תשובה

שלום וברכה

ראשית חשוב לציין שאין חוסר צניעות בדברים שבין הגבר לאישה. צניעות היא שמירה מאנשים זרים ולא מבעלך. הדברים נלמדים בצורה טובה ובריאה על יד מדריכת כלות ורוב ככל בנות ישראל הכשרות והצנועות שבאות אף ללא כל ידע מוקד למדריכת הכלות מקבלות את הכלים הנכונים להינשא ולהיפתח לעניין בצורה בריאה ויציבה. לימוד עצמי באינטרנט הוא בדרך כלל לא נכון ולא מוצלח ומביא בלבול גדול.

לא נכון ללכת כעת בחולצות צמודות וזה לא יתרום לך לעתיד טוב ביותר. בעזרת השם לקראת הנישואין תוכלי ללמוד על גופך ונשיותך בצורה טובה ובעז"ה תחיי חיים מאושרים ונכונים.

כך לגבי ילדיך לעתיד חשוב מאוד לחנך אותם בצניעות ולא ללמוד את עניין התשוקה עד להגעתם לגיל המתאים והזמן המתאים. כמו שלא נותנים ליונק בן יומו לאכול שוקולד כי זה לא מתאים לגופו והוא אינו מסוגל לעכל את זה כך הצעירים לא מסוגלים לעכל במוחם את ענייני האישות ולא כדאי להתעסק בזה בגיל צעיר. אקווה שהדברים ברורים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותחיי אישות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה