הלכות ומנהגים

מה הופך מוסיקה לכשרה?

  • ט"ו חשון התשפ"ג
אא

שאלה

שלום וברכה, ויישר כח על כל מעשיכם.
יש לנו כמה שאלות לגבי יצירת מוסיקה ופרסומם בערוצי המדיה.

1: האם מותר לפרסם בערוצי המדיה כמו YOUTUBE וכו' מוסיקה שיצרנו? כמובן שתוכן עם מנגינות נקיות טובות, החשש שלנו שמא ישמעו את המנגינות האלה בשבת? האם זה באחריותנו? כי אנחנו רואים שאכן מופיעים בערוצי המדיה השונים כמו YOUTUBE שירים ותכנים דתיים\חרדיים של כל מיני זמרים ורבנים מפורסמים, האם החטא עלינו במידה ומישהו שומע את זה בשבת? אנחנו מתכוונים לתת סממני היכר שזה תוכן דתי כגון: לבוש דתי, במידע על הערוץ, שבכך יראו אותנו מייצגים את השיר\מנגינה כדתיים, השאלה עד כמה האחריות שלנו באותו אחד שעלול לקחת את השיר ואף על פי שרואה שאנחנו דתיים הוא עלול לשמוע אותו בשבת?
2: לגבי יצירת מנגינה בלי מילים, כיצד עלינו לייצג אותה כמוסיקה טובה וכשרה? כלומר, בשיר עם מילים, המילים הם שמכוונים את השיר לתוכן חיובי או שלילי, במנגינה שהיא בלי מילים כל אחד יכול לפרש את זה כרצונו, האם ישנה דרך לכוון את זה? או שמספיק שיראו אותנו כיוצרים דתיים ואולי זה יעזור בכך?
3: יש לנו חשש שמא נעלה מנגינה לYOUTUBE שבה יש וידאו ורואים אותנו, ומישהו עלול לקחת את המנגינה לפרסם בכלי מדיה שונים בלי וידאו ובכך אנשים לא ידעו שהתוכן הוא תוכן דתי וירגישו חופשי לשמוע אותו בשבת, האם אנחנו צריכים לחשוב כלכך רחוק? או שמספיק שאנחנו עושים את ההשתדלות שלנו ומייצגים אותו בערוץ שלנו באופן כשר ואלה שלוקחים את זה ומשתמשים בזה (שאגב נגד החוק) ומפרסמים את זה בערוצי מדיה אחרים שבו זה עלול להיות מוצג לא כתוכן כשר עוון בידם? או שעדיין האחריות עלינו? כי הרי אף על פי שאי אפשר לדעת\ ואי אפשר לעצור את זה בכל ערוץ בעולם האינטרנטי.

תודה רבה,
השם ישמח אותכם.

תשובה

שלום וברכה

1. אין איסור לפרסם מוזיקה ביוטיוב.

2. בעיקר המילים וגם הקצב של השיר שלא יהיה פרוע.

3. בוודאי שאין חשש כזה.

בברכה,

בנימין שמואל

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שירהיוטיובשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה