אמונה

אני רוצה להיות בקשר עם אלוקים, בלי שמירת מצוות, האם זה שייך?

  • ב' אלול התשפ"ב
אא

שאלה

אני רוצה להיות בקשר עם אלוקים..לשתף אותו בקשיים וגם להודות לו. אבל אני לא עושה זאת משום שאני מפחדת שזה יחייב אותי לעשות דברים למענו שאני לא רוצה או יכולה כגון צניעות והקפדה יותר על הלכות, אני עוד לא שם.
אבל מצפונית אני מרגישה שאם אלוקים נותן לי אני חייבת להחזיר.
או שאני לא ראויה בכלל לקבל בגלל שאני עוד לא צנועה וכ.
ואני שואלת האם אלוקים אוהב אותי וסבלן איתי ומאפשר לי להיות מי שאני בדת ומקבל אותי כמו שאני ?
אשמח לקבל פירוט כיצד אני מכניסה את אלוהים לחיי מבלי לחץ והתחייבות אם אפשר בכלל?

תשובה

שלום וברכה

בורא עולם נמצא בחייך בלי שתכניסי אותו..

בורא עולם מחיה אותך בכל רגע ורגע ונותן לך כל צרכייך. בורא עולם עולם אוהב אותך כי הוא אבינו הוא אלוקינו הוא רועינו. אהבת ה' לעמו ישראל אינה ניתנת לעירעור כלל. אף אם חלילה בורא עולם מעניש אותנו לפעמים זה מגודל אהבתו אילינו כמפורש בתורה דברים פרק ח (ה) וְיָדַעְתָּ עִם לְבָבֶךָ כִּי כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ מְיַסְּרֶךָּ: וכביאורו של רבינו האור החיים הקדוש וז"ל  "כונת הכתוב הוא שישער האדם עם לבו שאין טבע אדם להוכיח וליסר אלא לבנו כי עליו יקפיד בראותו עשות רע מה שאין כן ירגיש לבו בראות בן חבירו עשות רשע, וזה מטבע המוטבע באנוש להרגיש על בנו בעשותו דבר אשר לא יעשה ויקללנו ויכנו מה שלא יעשה כן למי שאינו מקפיד עליו, כמו כן ה' אלהיך מיסרך". 

חיוב המצוות של האדם הינו מוחלט גם כן ללא קשר אם את מדברת עם הבורא ומודה לו על מה שהוא נותן ומבקשת ממנו או שאת חלילה מתעלמת. אין זה אלא כבת יענה הטומנת ראשה בחול. המציאות קיימת ולכן חבל לפספס את הקשר שלך עם הבורא ללא קשר למעשים שלך. תרבי בתפילה ובהודאה לבורא עולם וה' יהיה בעזרך שתוכלי להתחזק יותר ויותר ביראת שמים ותזכי לחיבור נכון לבורא גם בליבך וגם במעשייך.

לגבי התקדמות במצוות. ברור שכל יהודי ויהודייה חייבים בכל המצוות כולן. אבל כאשר יש מי שנולדה למשפחה שלא חינכה אותה למצוות, והיא זוכה ומתחברת לבורא עולם, ורצה לקיים את המצוות, בוודאי שצריך לעשות הכל בצורה חכמה ונכונה וההתקדמות צריכה להיות מלווה בתמיכה והכוונה לעשות את הדברים בצורה נכונה ובריאה עקב בצד אגודל לפי הכרת כוחות הנפש שלך וכך בעז"ה תזכי להתחזק בצורה נכונה.

עלי והצליחי ונשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בורא עולםליוויהתחזקותשמירת מצוותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה