הלכות ומנהגים

האם אני כפוית טובה כלפי ההורים שלי?

  • י"ד תמוז התשפ"ב
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
בזמן האחרון אני מנסה ליישם את המשפט שכל מה שקורה קורה לטובה אך קשה לי כשזה נוגע למצוות כיבוד אב ואם כי לפעמים אני מרגישה שאני מכבדת אותם ועושה למענם אבל אני לא מרגישה איזושהי התייחסות מצדם אני יודעת שאני נשמעת כפוית טובה אבל אני מדברת באמת מתוך כאב , אביא דוגמא כמעט בכל יום אני מגישה לאבא שלי אוכל ומכינה לו קפה כשהוא חוזר מהעבודה אבל אף פעם לא שמעתי ממנו מילת תודה לגבי זה וגם שאני עסוקה אני מפנה זמן ומגישה ומכינה לו ותוך כדי אני מנסה ללמוד אבל אחרי שהוא מסיים המילים שאני שומעת הם בואי תרימי את מה שאכלתי וברגעים כאלה הכי קשה כי אני מרגישה שאין הערכה כלפי המעשים שאני עושה ( שוב סלחה שאני נשמעת כפוית טובה שאני חושבת ככה אבל זה קשה לי) והרבה פעמים אני שומעת מצדו מילים פוגעות והתייחסות לא ראויה כלפי אימא שלי ושוב ברגעים כאלה קשה אני מנסה להתאפק וזה קשה י מצד אחד אני רוצה להגן על אימא שלי אבל עובר לי תמיד בראש שאני צריכה לכבד גם את אבא שלי ולשתוק גם כשאני שומעת שפוגעים בה מילולית אני אשמח לדעת מה אני יכולה לעשות במקרים ? וכיצד ליישם בצורה הטובה ביותר את מצוות כיבוד אב ואם? ושוב מחילה אם אני נשמעת כפוית טובה כלפי הוריי אבל אני מרגישה פשוט חסרת אונים.

תודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה

אין לך להרגיש כפויית טובה, זה טבעי ביותר שאת מצפה יש לזכור שמצוות כיבוד הורים הינה מצווה ככל המצוות וכשם שאת לא מצפה מהמצה שתאמר לך תודה שקיימת את המצווה כך צריך לזכור שכאשר את מכבדת את אביך את כיבכול אוכלת מצה ובורא עולם ישלם לך שכר גדול על המצווה ואין לזה קשר לתודה של אבא.

אין זה קל כלל אבל ככל שעושים את מצוות כיבוד אב ואם לשם שמים בלי לצפות לתשלום מאת אף אחד המצווה היא בדרגה הנעלה ביותר. ברמב"ם מבואר שגם אם האבא חולה נפש יש לכבדו וכל שכן שלאבא יש רק חסימה שהוא לא יכול להודות למי שמסייע בידו וכדו' שבוודאי מצוה לכבדו.

לעניין המריבות בין ההורים יש לך מצד אחד לדון את אבא לכף זכות שיש לו בעיות רגשיות עקב ילדותו וכדו' ומצד שני יש לחזק את אימא בכך שמכבדים אותה יותר ומחמיאים לה וכדו' והכל מבלי לומר לאמא מילים לא ראויות לאבא.

ה' יתן את הכוחות להמשיך ולכבד את ההורים ותזכי לחיים מאושרים ולזכות לברכת התורה של מכבד ההורים למען יאריכון ימיך...

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כיבוד הוריםהורים מסוכסכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה