שעות תפילה בבית הכנסת- חתן חדש

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכולם, אני תושבת הצפון הרחוק, לפני חודש הבת שלי התחתנה עם בחור מהדרום - מאופקים, בכל פעם שהם באים אלינו לשבת-(בשנה שלפני שהתחתנו ועכשיו פעם ראשונה לאחר נישואיהם) בערב שבת הולכים כל הגברים לבית הכנסת שבעלי מתפלל שם וחוזרים ביחד עם בעלי. אלא שבשבת בבוקר החתן החדש קם מאוחר יותר והולך פשוט לבית כנסת אחר בו מתחילים את התפילה מאוחר יותר - ב8.30 בבוקר וכמובן גם חוזר לבד מאוחר יותר אלינו הביתה כאשר בעלי ויתר הגברים כבר חזרו מבית הכנסת ויושבים ומחכים שהחתן החדש יגיע מבית הכנסת האחר שהלך להתפלל שם. דבר זה אני מרגישה שבעלי נפגע ונעליו על כך שאיננו מצטרף אליו בשבת בבוקר לבית הכנסת שלו, אבל אינו מביע כעס, כואב לי ואני מרגישה שזו פגיעה בבעלי, שכל כך מראה אהבה וחיבה אליו ואל כולם. הכלה הטרייה מבינה שיש כאן עניין של אגו בין גברים, ניסתה בעבר לגשר ולהגיע להבנות בנושא אך לשוא. שאלתי לכב´ הרב - מלבד לשתוק ולתת לענין שאולי יפתר מעצמו, מה ניתן לעשות ? אשמח לקבל תשובה קונקרטית תודה א.מרים

תשובה

שלום וברכה

הליכה לבית הכנסת זה או אחר לא צריך להיות נושא כלל, חלילה לעשות מחלוקת על כך, יתפלל היכן שהוא רוצה העיקר שהוא ירא שמיים ומתפלל.

אציע שתודיעו לו שאתם מתחילים את הסעודה בלעדיו והוא יצטרף במהשך ובטוחני שהדבר לא יגרום כלל מחלוקת אי"ה. ולפחות תעשו קידוש ותאכלו קצת מזונות וכך הכל יבוא על מקומו בשלום ללא מריבות חלילה.

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה