הלכות ומנהגים

האם צריך להחזיר גזל שבוצע לפני גיל מצוות?

  • ה' תשרי התשפ"ב 
אא

שאלה

בס"ד
במהלך השירות הלאומי (בעירייה) הדפסתי וצילמתי דפים במשרד לצורך אישי. האם צריך להשיב את סכום הגזל (בערך) לעירייה? או שצריך להחזיר את הגזל בדרך אחרת משום שהעירייה היא מקום ציבורי?
גזל שבוצע לפני הגעתי לגיל מצוות והחפץ שנגזל עדיין נמצא אצלי, איך צריך לעשות תשובה על כך? (האם חייב להחזיר את החפץ?), ומה הדין לגבי חפצים שנגזלו לפני גיל מצוות אך לא נמצאים אצלי כעת?

תודה רבה.

תשובה

שלום רב,

1. אם לא היה לך רשות לצלם לצורך אישי, יש למצוא את הדרך להחזיר לעירייה.

2. חפץ שנמצא אצלך, את חייבת להחזיר, ואם הוא לא נמצא אצלך, את פטורה מלהחזיר - גם עכשיו שהגעת לגיל מצוות (שלחן ערוך חושן משפט סימן שמט סעיף ג), ומכל מקום ממידת חסידות טוב שתתני איזה סכום לצדקה לשם כפרה (שו"ת יביע אומר חלק ח' חלק חושן משפט סימן ו).

ברכה והצלחה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גזלעירייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים