הלכות ומנהגים

האם התשלום עבור הת"תים של הבנים נחשבים לי כמעשרות?

  • ד' אלול התשפ"א 
אא

שאלה

שלום רב, יש לי רצון מאוד גדול לתרום מעשרות, כיום אני תורמת, אבל לא מגיעה לסכום של מעשר. השאלה אם אני מחויבת לעשר כשהקומץ לא משביע את הארי, ואיך שאנחנו מקבלים שכר, הכל נבלע במינוס אחרי כל ההוצאות השוטפות.. ואין לי אפשרות למשוך יותר ממסגרת האשראי שהבנק מקצה, וככה מדי חודש. (יש לציין שבעלי ואני מאוד מחושבים ולא בזבזנים). שאלה נוספת באותו עניין, האם התשלום עבור הת"תים של הבנים נחשבים לי כמעשרות? אשמח לתשובת הרב.

תשובה

שלום וברכה,

1. במצב הנוכחי אתם לא חייבים במעשר כספים, על פי מה שכתב הרמ"א יורה דעה (סימן רנא סעיף ג) פרנסת עצמו קודמת לכל אדם, ואינו חייב לתת צדקה עד שיהיה לו פרנסתו. ודעת רוב הפוסקים שהוא הדין לגבי מעשר כספים (יעויין בספר באורח צדקה פרק ג סעיף ד ובהערה שם).

2. בעיקרון אין לשלם שכר לימוד של הבנים בתלמוד תורה מכספי מעשר, אולם אם ישנם כמה מקומות לימוד, ואת שולחת את ילדייך למקום שבו שכר הלימוד גבוה בשל איכות הלימודים וכדומה, אפשר לשלם את ההפרש ביניהם מכספי מעשר - ראי https://www.hidabroot.org/question/286131

ברכה והצלחה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מעשר כספיםתלמוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים