הלכות ומנהגים

האם יש צידוק לדחות חתונה בגלל שאם החתן בתוך שנת אבל?

  • כ"ה אב התשפ"א 
אא

שאלה

אני ובן זוגי יוצאים כבר כמעט 3 שנים ולאחרונה קיבלתי ממנו הצעת נישואין וטבעת אירוסין ואנחנו מאורסים בשעה טובה. אמו היקרה בשנת אבל ולא תוכל להשתתף במאורע בגלל המוזיקה עד ה-16 לפברואר (שתגמר שנת האבל). האם ישנו צידוק לתכנן את החתונה לכל כך רחוק (עוד 7 חודשים) או שלאור המצב יש אפשרות לקבל היתר מרב שאמו של החתן כן תשב למרות המוזיקה באולם ותוכל לאכול.

תשובה

שלום רב,

אין צידוק לזה, כי אמנם אסור לאמו שתחיה להשתתף בחתונה עד סיום שנת האבל (שלחן ערוך ורמ"א יורה דעה סימן שצא סעיף ב), אולם בחתונה כזאת שהיא אם החתן מותר לה להשתתף שיתוף מלא בכל מהלך השמחה של בנה ובסעודות שבעת ימי המשתה, ללא כל פקפוק.

מקורות: יעויין שו"ת יביע אומר חלק ט' (חלק יורה דעה סימן מג).

בשעה טובה ומוצלחת,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שנת אבלחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים