הלכות ומנהגים

קיבלתי על עצמי משהו ולא אמרתי בלי נדר, מה עליי לעשות?

  • י' תמוז התשפ"א 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
לפני כמה ימים הייתי בשיעור תורה של רב שאני מאוד מעריכה וקיבלתי על עצמי משהו ולא אמרתי בלי נדר ועכשיו אמרו לי שזה נחשב שנדרתי ואני חייבת לעשות את זה.. לא ידעתי שזה נקרא לידור. אני צריכה התרת נדרים כי לא אוכל לעשות את מה שלקחתי על עצמי. מה אני יכולה לעשות??
תודה רבה מראש!

תשובה

שלום רב,

אכן בכל קבלה שקשורה לדבר מצווה, גם אם לא אמרת שאת מקבלת על עצמך עם נדר, היא נחשבת נדר.

כדי להתיר את הנדר עלייך לגשת לרב מקומי, שיבדוק אם ניתן להתיר נדר מצווה זה, ואם כן הוא יצרף אליו עוד שני אנשים ויתירו לך את הנדר.

מקורות: כן כתב השלחן ערוך יורה דעה (סימן ריג סעיף ב) האומר אשנה פרק זה הוי כאילו נדר לתת צדקה, וכתב הרמ"א, או לעשות שאר מצוות ונדרו קיים, ופירש השפתי כהן, כלומר או כשאומר לעשות שאר מצווה דינו גם כן כאומר אשנה פרק זה והוי נדר.

בהצלחה רבה,

הלל מאירס

 

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים