הלכות ומנהגים

מעות יזכור

  • כ"ח סיון התשפ"א 
אא

שאלה

מה העצה היעוצה למעות יזכור? אצלי רוב הפעמים כשמגיע מוצאי החג אני כבר לא זוכר שבכלל אמרתי יזכור אתמול ושצריך עכשיו להעביר כספים. ראיתי במקום מסויים שניתן לתת מראש ולהגיד "בעבור שנתתי" ולעומת זאת ראיתי במקום אחר שיש מפקפקים על כך שכן כל הענין הוא לידור צדקות לע"נ ולא מה שכבר תרם לפני כן. האם יש חשש שכזה? שמא עדיף לתת לגבאי ולהתנות איתו שזה יהיה בשביל היזכור ושיזכה בזה רק במוצאי החג? או שמא בערב החג ניתן לתת הוראה לבנק לשלוח כספים לארגון במוצאי החג כך שהכסף בפועל גם יצא ממני לאחר החג? האם יש עדיפות לאחד מהדרכים המוצעות כאן? או שמא יש עצה שעדיפה על כולם?

תשובה

שלום וברכה

שתי האופציות האלו טובות מאוד

לתת לגבאי ולהתנות איתו שזה יהיה בשביל היזכור ושיזכה בזה רק במוצאי החג וכן בערב החג ניתן לתת הוראה לבנק לשלוח כספים לארגון במוצאי החג כך שהכסף בפועל גם יצא ממך לאחר החג.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:יזכור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים