חברה והשקפה

מקור קלפי הטארוט

  • כ"ב סיון התשפ"א
אא

שאלה

שמעתי מהרב יוסף שני שהקלפים הנקראים "טארוט" מבוססים על שדים, לפי רבי אלימלך מליז'נסק. רציתי לדעת מה המקור לכך בכתביו, אם אחד הרבנים כאן מכיר את כתבי רבי אלימלך

תשובה

שלום וברכה

קדושת לוי בראשית לחנוכה 

ובפרט שראיתי היום בעונותינו הרבים נפרצה פרצה באחינו בית ישראל לשחוק ב'קארטין', וקל בעיניהם דבר זה, אבל הוו יודעים שבכל 'קארט' יש בודאי קליפה גדולה אשר לא ראויה להזכירה, סהדי במרומים שלא לדרוש כוונתי רק להסיר מכשול מבני אדם. 

דעו אחי ורעי כמה מכשולות יש בשחוק הזה. א', שבודאי בעת הזאת נשכח ממנו יראת ה'. הב', שבודאי נראה בעיני שהוא גזל. הג', שמטמאים את עצמם בקליפות אשר אין ראוי להביא תוך הפה. בכן אחי ורעי, בקשתי מאד שאל יקל בעיניכם דבר זה, הלא יותר טוב שבעת הזאת ילמוד בתורת השם יתברך, או לילך אל תלמיד חכם הקרוב לו לבקש תורה מפיו, אזי בוודאי יאיר עליו הארת הנס, ויעשה לנו השם יתברך ניסים ונפלאות בתורתו יתברך במהרה בימינו אמן: 

בני יששכר מאמרי חודש כסלו - טבת - הערות מאמר ב - אור תורה 

*) הג"ה ומזה תתבונן גודל האיסור והפגם הנעשה בנפש מי שעוסק ח"ו בשחוק הקרט"ן (בגימ' שט"ן) אשר המציאה הקליפה בימי שליטת היונים ל"ו קלפים זה לעומת זה שרצו לבטל על ידי זה התורה הנתונה בידינו בל"ו מסכתות מפורשת, ורצו להגביר חכמות החיצוניות, לא כאל"ה חלק יעקב, ל'יהודים ה'יתה א'ורה זו תורה [מגילה טז ב], ואתה דע לך. 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קלפיםטארוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה