הלכות ומנהגים

מהן הסגולות של אמירת פרקי השירה?

  • ח' סיון התשפ"א
אא

שאלה

הייתי מעוניינת לדעת לעומק מהן הסגולות של אמירת פרקי השירה? תודה

תשובה

שלום רב,

הובא בפתיחה לפרק שירה, כל העוסק בפרק שירה בעולם הזה זוכה ללמוד ותלמודו מתקיים בידו, וניצול מיצר הרע ומפגע רע ומחבוט הקבר ומדינה של גיהנם, וזוכה לימות המשיח ולחיי העולם הבא.

עוד נאמר שם בשם רבי אליעזר, כל האומר פרק שירה זה בעולם הזה זוכה ואומרו לעולם הבא שנאמר (שמות טו א) "אז ישיר משה", שר לא נאמר אלא אז ישיר, מלמד שעתיד לומר לעתיד לבוא.

ועוד נאמר שם בשם רבי אליעזר הגדול, כל העוסק בפרק שירה זה בכל יום אני מעיד עליו שהוא בן העולם הבא, וניצול מפגע רע ומיצר הרע ומשטן ומכל מיני משחית ומזיקין.

וכתב האליה רבה (סימן א ס"ק יד) שמשמע שאין צריך לאומרו כולו כל יום, אלא מספיק לעסוק בפרק בכל יום כדי לזכות להבטחות האמורות. וכמדומה שנוהגים לחלקו לשבעת ימי השבוע כמו ספר תהלים.

עוד כתב שם בשם רבי משה מטראני (המבי"ט) זצ"ל בספרו בית אלוקים, שיש בפרק שירה יותר מעלה מספר תהלים, שהעיד בו רבי אליעזר מה שלא העיד על ספר תהלים. ושנה כל העוסק ולא כל האומר, כי עניין העוסק הוא לדעת ענייני הדברים וכוונתם, לתועלת לקבל מוסר מן השירות האלו אשר היו מיוחסות לאותם שהם למטה כמה מדרגות ממדרגות האדם, למען נחכים באחריתנו לעשות חוקי רצונו. ע"ש.

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סגולותפרק שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה