הלכות ומנהגים

למה באים אלי חלומות לא טהורים דווקא בשבתות ובחגים?

  • ז' סיון התשפ"א
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני נורא מתנצלת על השאלה, אך אני באמת לא יודעת מה לעשות.
לאחרונה במשך תקופה מאוד ארוכה, בימי שישי ובחגים בעיקר, אני חולמות הרבה מאוד חלומות זימה. אני שומרת נגיעה כמעט מוחלטת, אלא אם כן בטעות... אני לא יודעת למה זה קורה, זה לא משהו חדש שקורה בעקבות משהו או בגלל המחשבות שלי או בגלל שאני חושבת על זה או בגלל שאני לא חושבת על זה. זו תקופה מאוד מאוד ארוכה שדווקא בימי קדושה באים לי החלומות האלה בצורה מאוד משמעותית.
אני אשמח שתגיד לי לפי הקבלה וכו' ממה זה יכול לנבוע...
ממש תודה רבה

תשובה

שלום רב,

לפעמים היצר הרע מתגבר דווקא בזמנים היותר קדושים, יעויין בפירוש החסיד יעבץ על מסכת אבות (פרק ה משנה ד) על דברי המשנה שם, שאחד מהעשרה נסים שנעשו לאבותינו בבית המקדש הוא שלא אירע קרי לכהן גדול ביום הכיפורים, וזה לשונו: יש מי שהקשה, ולמה יארע לו קרי אחר שהיו מזרזין אותו כל שבעת הימים והוא בטהרה כל היום ההוא וזקני העם כל הלילה לא יחשו מלזרזו. ואמרו בגמרא שלא היה ישן כל הלילה. והתשובה, כי יצר הטוב והרע מתקוטטים זה עם זה כשני אויבים, ושאחד מהם קרוב להיות מנוצח יתחזק על עמדו בראותו כי כלתה אליו הרעה. והלא בטבעו של עולם היא, כי הנר בהיותה קרובה לכבות מתחזק אורה. והרבה מן האנשים בעת פטירתם יתחזקו וידברו דברים טובים כאילו הם בריאים, וכבר הרגישו זה העולם ולא יחושו לו. ולזה היה קרוב מאוד להיות הכהן בעל קרי וכו'. ע"ש.

כדי למנוע מחלומות אלו לשוב -

1. קודם כל יש להקפיד לקרוא לפני השינה בלילה קריאת שמע על המיטה עם ברכת המפיל בשם ומלכות - כי מלבד החובה שבעצם הקריאה - היא גם מסוגלת למנוע חלומות רעים (שו"ת יחוה דעת חלק ד' עמוד קמ בהערה).

2. לפני שאת הולכת לישון תאמרי: "אם יבוא אלי איזה חלום בלילה הזה, איני רוצה להתענות למחר, לא בשביל זה ולא בשביל דבר אחר, שיהיה מה שיהיה". זו סגולה שלא יבוא לך שום דבר רע בחלום (סגולות ישראל מערכת ח אות כג בשם קיצור של"ה במסכת שבת).

3. תיזהרי שלא לשים את היד בשעת השינה על הלב או על הירך (שם מערכת ש אות לג).

4. אם בכל זאת החלומות ממשיכים, כדאי לבדוק את המזוזה בחדר שמא היא פסולה ולכן המזיקים באים ומראים לך חלום רע (דברי חלומות עמוד 142).

בשורות טובות,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חלוםיום טובשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה