הלכות ומנהגים

לשמח עניים בחגים

  • א' סיון התשפ"א 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב , ראיתי רמב"ם על הלכות יו"ט שחייב לשמח את העניים והמסכנים בחגים, כי התורה מצווה שלא נשמח אנחנו לבד אלא נדאג גם למסכנים. האם למעשה כך ההלכה שצריך לתת צדקה לחגים לעניים? אם כן אז הכוונה לכל יו"ט?, ולמשל לחג ראשון של סוכות וגם ליום שימחת תורה(שמיני עצרת) ?ומה עם נתינה לחול המועד? אני מבין שצריך שהכסף ישמח את העני בחג, ולכן לשים לב לתת צדקה שתגיע לחג לעני, נכון? כמה צריך לתת? צריך שהבעל יתן סכום וכן האישה והילדים, או מספיק שבעל המשפחה נותן סכום וזה מועיל לכל משפחתו?, מי שנותן מעשר כספים יכול לתת מהמעשר לעני לחג או שצריך לתת בנוסף למעשרות? צריך לתת גם לחנוכה, וראש חודש? צריך לשמח עוד כאלה שבצער מלבד העניים? תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אכן יש לתת בכל חג למי שאין ידו משגת לחגוג את החג כראוי.

די שהבעל נתן סכום שיש לו אפשרות לתת עבור כל בני המשפחה.

אפשר לתת את הכסף מכספי מעשר ואין חובה לתת תוספת לצדקה.

עניין מיוחד זה לא נוגע בראש חודש או בחנוכה אלא בשלושת הרגלים בלבד.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:חגיםצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים