הלכות ומנהגים

האם איטר יכול להניח תפילין רגילות כשאין לו אחרות?

  • כ"ט אייר התשפ"א 
אא

שאלה

לכבוד הרב, אני איטר. מה הדין במקרה אונס שיש לי אפשרות להניח רק תפילין רגילות. באיזה יד אני מניח, והאם אני מברך רגיל? וכמו כן מה הדין ההפך אם 'ימניים רגילים' מבקשים להניח את שלי כשאין להם? תודה.

תשובה

שלום רב,

אתה לא יכול להניח תפילין של אדם ימני על יד שמאל, כי באופן זה אינך יוצא ידי חובת המצווה אפילו בדיעבד. ואם עשית כן, עליך להניח תפילין בשנית ביד ימין בברכה (משנה ברורה סימן כז ס"ק כד, ביאור הלכה שם ד"ה מניח, והלכה ברורה שם סעיף כ).

ולכן במקרה שאין לך אפשרות אלא רק להניח תפילין של אדם ימני, יש להפוך בית התפילין באופן שתהיה המעברתא שבה עוברת הרצועה כלפי מטה לצד היד, ובית התפילין שבו הפרשיות יהיה כלפי מעלה לצד הכתף, כדי שיהיה קשר היו"ד שברצועה לצד הלב. וכן מי שאינו איטר, ומבקש ממך תפילין, עליו להניח תפילין ביד שמאל כרגיל, ויהפוך בית התפילין באופן שתהיה המעברתא שבה עוברת הרצועה כלפי מטה לצד היד, ובית התפילין שבו הפרשיות יהיה כלפי מעלה לצד הכתף (הלכה ברורה שם סעיף יא).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:תפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים