הלכות ומנהגים

האם נכון הדבר שאסור לבכות על הנפטר?

  • א' אייר התשפ"א 
אא

שאלה

האם נכון הדבר שאסור לבכות כי זה עושה רע לנפטר? איך אפשר לשלוט על הצער והבכי? תודה

תשובה

שלום רב,

אפשר לבכות על הנפטר שלושה ימים (מסכת מועד קטן דף כז עמוד ב, ושלחן ערוך יורה דעה סימן שצד סעיף א).

והבכי הזה יש בו תיקון ותועלת לנשמת הנפטר (נטעי גבריאל אבלות חלק ב' פרק קיג הערה ב בשם הרב הקדוש רבי ברוך ממז'יבוז' זצ"ל).

אבל אין לבכות על הנפטר יותר משלושה ימים (שלחן ערוך שם. אלא אם כן מדובר בתלמיד חכם, שאז יש לבכות עליו לפי חכמתו, אך לא יותר משלושים יום וכמו שכתב שם סעיף ב. וכן מי שנפטר בלא שהשאיר אחריו בנים, אפשר לבכות עליו יותר משלושה ימים. בית חדש שם).

והכוונה בזה שאין להביא עצמו לידי בכי לאחר שלושה ימים, אולם אם אינו מביא עצמו לידי בכי, רק מחמת שנזכר בנפטר עיניו זולגות דמעות מרוב צערו, אף לאחר שלושה ימים אין בזה שום חשש (חזון עובדיה אבלות חלק ב' עמוד פה).

בשורות טובות,

הלל מאירס

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נפטרבכי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים