הלכות ומנהגים

האם צריך לעשות חנוכת הבית בדירת שותפות?

  • כ"ב ניסן התשפ"א 
אא

שאלה

שלום לרב,
אני גרה בדירת שותפות כבר שנה שלישית, ולאחרונה עלתה לי השאלה האם עלינו לעשות חנוכת בית, או לא, כי זה לא ביתי הקבוע ועדיין אני סמוכה על שולחן הוריי.
אני ספרדיה
תודה רבה רבה!!

תשובה

שלום רב,

את צריכה לעשות חנוכת הבית, כי לפי מנהג הספרדים עושים חנוכת הבית גם בדירה שכורה.

מקורות: יעויין בספר הבית (סימן כב הערה ה) שהביא מהגר"ח פלאג'י זצ"ל בסו"ס ימצא חיים (סדר חנוכת הבית) שנוהגים שאפילו מי ששוכר בית אומר סדר חנוכת הבית. ושכן כתבו בכתר שם טוב חלק א' (עמוד תרמא) בשם ספר חנוכת הבית, ובקונטרס היחיאלי (בית האדם עמוד ה). וכן ע"ע בספר ילקוט יוסף שובע שמחות חלק א' (עמוד תצ סעיף ו) שכתב, ראוי לערוך סעודת "חנוכת הבית" גם כששוכרים דירה. וכן הביא בשו"ת אבני ישפה חלק ה' (סימן לג אות ו) בשם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל שיש לעשות חנוכת הבית גם בדירה שכורה.

ואצל האשכנזים לא נהגו בכך וכמו שכתב בשו"ת אבני ישפה שם.

ברכה והצלחה,

הלל מאירס

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:חנוכת הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים