נשמות נפטרים???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכם, יש לי מספר שאלות בנושא: 1. אני אישה, האם מותר לי לעלות לקבר של אמא שלי, של סבתא שלי ושל סבא שלי הם האנשים שגידלו אותי. אם כן מתי רק ביום השנה או שמותר לי מתי שאני רוצה חשוב לציין שאני בעלת תשובה 4 שנים ושהתייתמתי מאימי בגיל 7, ולא פעם ולא פעמיים הייתי בבית הקברות. 2. עצם זה שבעבר הייתי בבית הקברות (גם בתור ילדה) עשוי הדבר להזיק לי 3. בתור אישה, מותר לי ללמוד משניות לעילוי נשמת 4. כיצד אני יכולה להשיג מישהו שיקרא קדיש על הנפטרים שכן הגברים במשפחה אינם מודעים לצערי הרב לחשיבות העיניין ואין מי שיגיד קדיש. 5. כיצד ניתן לדעת מה קורה עם הנשמות אם זה בשנה הראשונה לפטירתן (כל התהליך שהנשמה עוברת מרגע שיצאה מהגוף) וגם לאחר מספר שנים 6. יש אפשרות לבקש מהקב"ה שאחד הנפטרים יתגלה אליי בחלום ויאמר לי או יתן לי סימן על מצבם 7. חלמתי 3 חלומות שלפי הרצאתו של הרב פנגר שליט"א עשויים להיות אמיתיים ודי הטרידו את מנוחתי. אודה לכם מאד אם תהייה איזושהי אפשרות שאוכל לשוחח על כך עם הרב פנגר או כל רב אחר שמבין. גם אם לא במטרה לפרש את החלום אלא לשמוע בעיקר את חוות דעתו של הרב. אני מודה לכם מאד על ההתייחסות ועל עבודת הקודש שאתם עושים. יהי רצון שה` ישלם לכם כפועלכם.

תשובה

שלום וברכה

1, מותר לעלות מתי שאת רוצה לבד מימי המחזור שלך, אך בשנה הראשונה לפטירתם נהגו שלא לעלות לבד מיום השלושים ויום השנה, ואין להטרידם יתר על המידה.

2. אין ההליכה לבית הקברות מזיקה, אבל לא מומלץ ללכת יותר מידי לבית הקברות.

3. בתור אישה עדיף שתאמרי תהילים ולא משניות.

5. אי אפשר לדעת את העובר על הנשמה לאחר פטירתה, לבד מהמבואר בדברי חז"ל על הדין הקשה שעוברים ועל כך שמעשיהם של החים מועילים מאוד למתים, בטוחני שהזכות הגדולה שלהם שהם גידלו אותך ותמכו בך בחזרתך בתשובה עומדת להם כעת, וכל מעשייך דבר יום ביומו מסייעים להם בדין.

6. את הכול אפשר לבקש מאת ה` ואם ירצה ימלא את בקשתך, ואם אין בכך טובה עבורך לא תתקבל בקשתך. 7. שילחי את חלומך לאתר ונעזור לך בדבר.

בהצלחה רבה ובהערכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה