שמיטה

האם פירות מט"ו בשבט תשפ"א מותרים באכילה בשנה הבאה?

  • ט' שבט התשפ"א 
אא

שאלה

האם פירות שצומחים מט"ו בשבט השנה (תשפ"א) עד שנה הבאה שנת שמיטה מותרים לאכילה, או שנכללים בשנת שמיטה? תודה

תשובה

שלום רב,

רק פירות שחנטו במהלך שנת השמיטה (תשפ"ב) יש בהם קדושת שביעית. וגם פירות אלו מותרים באכילה כמו שכתוב (ויקרא כה ו) "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה", אלא שבעל השדה צריך להפקיר פירות אלו (רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק ד הלכה כד), וכל אדם צריך לנהוג בהם קדושת שביעית, ולהפקירם כשמגיע שעת הביעור.

ויש עוד פרטים רבים מאוד בהלכות שמיטה, ובשביל זה צריך ללמוד את ההלכות כדי לדעת איך ובמה להיזהר.

תוכל למצוא את ההלכות בקישור הבא https://www.hidabroot.org/%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98-%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%A3/%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%94

בהצלחה רבה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קדושת שביעיתפירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים