שאלה עקרונית וחשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי שאלה שמציקה לי הרבה זמן וכל מי ששאלתי לא ידע לענות עליה: אני וחברי מקיימים יחסי מין ואנו לא נשואים. לאחרונה אני מתקרבת ליהדות, לומדת עליה יותר ואף מתפללת כל יום, שומרת שבת. נחשפתי לחטא החמור של קיום יחסי מין כשהאשה נידה. לכן ברצוני לטבול במקווה לפי דיני הטהרה. יש לי תחושה שזה מעין "טובל ושרץ בידו" ולכן אני רוצה לשמוע מה דעתכם. האם עלי לטבול לפחות על מנת שלא לעבור על איסור הנידה שהוא חמור ושאלה נוספת: האם ניתן לטבול ביום שישי בצהריים, כשעתיים לפני כניסת שבת תודה רבה!!!

תשובה

שלום וברכה

מאוד משמח לשמוע שאת מתקרבת ליהדות, ואכן הכיוון הנכון הוא להתקרב בצעדים צעד אחרי צעד. אולם, כלל בסיסי צריך לדעת מראש, שההבדלים בעונשים בין איסורי התורה השונים אין להם כל כך משמעות לגבינו, זהו משמעותי למלאכים הממונים על העונשים שידעו כמה להעניש על זה וכמה על זה, מכיוון שהפגם הנגרם לנשמה היא אחרת לגבי כל חטא וחטא, אבל לגבי אנשים חיים המצווים לשמור על הוראות הבורא לא משנה כל כך העונש על הוראה זו או אחרת, וכלשון התלמוד לגבי עניין דומה: `מה לי איסור לאו, מה לי איסור עשה`.

נתיני מלך שיאמרו למלכם אנחנו נקיים רק את ההוראות שאתה מחמיר בעונשם אבל אנו מתכוונים לעבור על אותן הוראות שלא החמרת בעונשם, כמובן שהם יחשבו למורדים גמורים במלך. אין אצל הבורא מושג כזה שאת הדבר הזה הוא רוצה מאוד, ודבר שני הוא רוצה פחות. ולכן כמו שהתורה הזהירה על איסורי נידה, ואף ענשה על כך בעונש החמור של כרת, כך התורה מזהירה על קיום יחסים ללא נישואין גם אם האשה היא טהורה מטומאת הנידה, ולא בא בחשבון שיבוא מי שהוא ויאמר אני מתכוון לשמור רק על האיסור של נדה מאחר ושם יש עונש כרת, אבל אני מתכוון לעבור על איסור קיום יחסים לפני הנישואין, יש בכך משום ההיפך הגמור לקבלת עול מלכות שמים, נכון שאם היא תטבול היא תפקיע ממנה את איסור הנידה, אבל נשארת כאן המרידה של הודעה מראש והצדעה ברורה שאנו מתכוונים לעבור על רצון הבורא באיסור קיום יחסים לפני נישואין.

ולכן תקנו חכמים שבכל מקרה אין לאשה לטבול לפני הנישואין, אף שבכך גרמו בעקיפין שאלו שיעברו על איסור קיום יחסים ללא נישואין יכשלו בנוסף גם באיסור נידה החמור, וזאת כנ"ל שאין עניין להיטפל באלו שמתכוונים מראש לעבור על איסור מסויים. וכדוגמא המצויינת בתלמוד לגבי איסור עורלה, שאין היתר לאכול מפירות בשלש השנים הראשונות מאז נטיעת העץ, והורו חכמים שאין צורך לאדם לציין על עצי פרי שלו שהן עורלה בכדי להציל את הגנבים הגונבים פירות מאחרים שלא יכשלו באיסור עורלה, וכל זה מעיקרון הנ"ל, שאם יש אדם שמפקיר עצמו לגנוב רכוש אחרים אין עניין להציל את הגנב וליידעו שהפרי הזה הוא עורלה, `גנבת לא מעניין אותי שתאכל גם עורלה`.

וכך גם לגבי העניין שלנו, והדמיון ברור להפליא. ולכן, לא אוכל לייעץ לך לטבול בכדי שתוכלי לקיים את היחסים ללא נישואין מבלי לעבור על איסור נידה, אף על פי שאם אכן תטבלי תפקיעי מעצמך את איסור הנידה, ותשארי רק עם הבעיה החמורה של קיום יחסים ללא נישואין [ גברים הטובלים לכבוד שבת, יכולים לעשות זאת מהשעה החמישית ביום - בערך משעה 11 והלאה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה