אמונה

חוסר השליטה שיש לאדם על השינה

  • כ"ט כסלו התשפ"א 
אא

שאלה

שלום הרב, יש לי שאלה שנשמעת קצת מוזרה אבל באמת שמטרידה אותי כמה אף פעם לא חשבתי על זה/לא שמעתי על זה טעמים, מה העניין של החוסר יכולת של האדם לשלוט על השינה שלו? כוונתי היא, אדם ב"ה זכה, אמר קריאת שמע בעמידה, כיוון את כל הכוונות הראויות לכוון, ואמר את כל הדברים שטוב להגיד, ואז הוא נשכב לישון, מכוון פעם אחרונה שהוא ישן על מנת שיהיה לו בע"ה מחר כח לעבוד את ה' ביתר שאת, ואז עוצם את עיניו, ו... נתקע, עד שבשלב מסוים מצליח להירדם, מה העניין בזה? למה ה' לא נתן לאדם את האפשרות פשוט להירדם באופן רצוני "בלחיצת כפתור" כמו סגירת העיניים ועצירת הנשימה לדוגמא?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,
 
אמרו חז"ל: "שינה אחת מששים למיתה" (ברכות נז, ב).

בדומה למיתה, שאינה בשליטת האדם, כך השינה אינה בשליטתו וגם לא חלומותיו. עניין זה מלמד את האדם ענווה, ומרגיל אותו לעובדת החיים הגדולה ביותר, עזיבת חיי החומר.

 

במהלך השינה, הנשמה נפרדת מן הגוף, אך כמובן עדיין קשורה אליו בחוט הכסף. יש בשינה דמיון למיתה, בכך שהאדם עוזב את אחיזתו מחיי היום יום, ופורש לחלומותיו. אמרו חז"ל שהצדיקים במיתתם עוזבים את העולם הזה בקלות, בדומה לשיערה הנמשכת מכוס חלב, מכיוון שלא היו מחוברים לחיי החומר.

 

עוד במאמר - למה אנחנו צריכים לישון בלילה?

https://www.hidabroot.org/article/1120768

מטרת החלומות:

https://www.hidabroot.org/article/3637

https://www.hidabroot.org/article/108687
  
בברכה,
דניאל בלס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קריאת שמעשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים