אמונה

מהו תפקיד האדם בעולם

  • י"ג כסלו התשפ"א
אא

שאלה

שלום, אני מחנכת באולפנה תורנית בארץ. בכיתה שלי עלו שאלות של בנות בעניין התפקיד שלנו בעולם. התשובות שעניתי להן לא לגמרי ישבו את דעתן ולכן פתחתי בבירור הנושא מחדש. אשמח לשמוע עוד, למה נוצר האדם? מה התפקיד של כל אחד מאיתנו? האם לכל אחד מאיתנו יש תפקיד ייחודי? ואם כן איך מזהים אותו? ומה הכוונה כשאומרים "תיקון עולם במלכות שדי"?
אני רוצה דברים נוספים מעבר למה שכתוב במסל"ש..

תשובה

 שלום וברכה,

 

תפקידו של כל יהודי ויהודיה הוא לקיים את רצון ה' בעולם - באמצעות קיום תורה ומצוות, בעבודת המידות (התגברות על מידות רעות כמו קנאה, גאווה, כעס וכדו') ועמידה בנסיונות (אמונה וביטחון). לשם כך חשוב ללמוד שיעורי תורה ושיעורי מוסר.

 

הגר"א אומר שכל אדם יכול לדעת על תיקונו הפרטי, לפי שני דברים. האחד, לפי קשייו האישיים בקיום המצוות. אותן מצוות שקשה לו לקיים, או עבירות שבהם נכשל - אותם ירד לתקן בעולם הזה, כי לא תיקן אותם בגלגולים קודמים. מכאן נובע הקושי. לאחר שיזכה לעמוד בנסיון ולהצליח, יהנה מקיום המצוות ללא קושי.

והדבר השני, אותן מצוות שלבו של האדם נמשך לקיים, מורים לו על הייעוד המיוחד לו. לדוגמה, יש מי שנמשך לעשיית חסד, ויש מי שנמשך לקירוב רחוקים, ויש מי שנמשך ללימודים מסוימים בתורה (פשט, רמז, דרש, סוד), וכל אלה מעידים על הייעוד המיוחד של נשמתו. בחלק זה כלולים גם הכשרונות האישיים שהאדם קיבל, כאשר האדם מנצל אותם לאהבת ישראל ודברים שבקדושה.

 

תיקון העולם, פירושו שהעולם נברא בכוונה חסר, כמו פאזל שצריך להרכיבו. לכל אחד מאתנו יש חלק בפאזל, ועלינו לתקן את העולם ביחד בקיום התורה והמצוות, וכך להביא את העולם אל גאולתו בעז"ה.

 

הרב זמיר כהן - הייעוד:

https://www.hidabroot.org/article/223493

מפתחות לחיים:

https://shops.hidabroot.org/product/%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D---%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A8-%D7%9B%D7%94%D7%9F

 

תיקון המידות:

https://www.hidabroot.org/video/60924

 

בברכה והצלחה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תכלית הבריאהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה