שאל את הרב - כללי

בכורה

  • ב' כסלו התשפ"א
אא

שאלה

ממה נפשך אם יעקב עיכב את עשו בזה שאחז בעקב עשו ועל כן קרא שמו יעקב על שם העקב מצד איזה דין הוא עשה את זה הרי מצד זה שלו מגיעה הבכורה שהבכורה הולכת אחר היצירה הוא יעקב נוצר ראשון ועשו נוצר שני אז מדין זה אחז בעקבו של עשו שעשו לא הבכור היינו שהבכורה לא הולכת אחר הלידה אז אם כן מדוע באמת עשו שימש ונחשב כבכור עד הרגע בו בז לבכורה ומכר את בכורתו ליעקב וכי בכורה זה דבר שאפשר למכור? וגם הרי יעקב הוא הבכור שאם תאמר שעל פי הדין עשו הוא הבכור אז אם כן מדוע יעקב אחז בעקבו הרי על פי הדין עשו הבכור ? ואם יעקב הוא הבכור אז איך זה שהתורה החשיבה על פי הדין את עשו כבכור ?

תשובה

שלום וברכה

הבכורה היתה בפועל לעשיו כי הוא יצא ראשון והבכורה נקבעת לפי היציאה מהעולם. יעקב רצה לצאת לפניו ולכן משך את עקבו, אם היה מצליח היה עשיו השני ויעקב הבכור.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יעקבבכורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה