הלכות ומנהגים

עדיף לתרום לבית הכנסת בעילום שם או לפרסם?

  • ט"ז חשון התשפ"א 
אא

שאלה

מה עדיף כשתורמים לבית הכנסת עדיף בעילום שם או לפרסם כלומר אם תרמתי מוצר לבית הכנסת האם עדיף לרשום עליו את שמי בתור תורם או לרשום תרם בעילום שם וכן אם תרמתי כסף לקנות אמה בבנין ג"כ לפרסם או לא?
תודה רבה

תשובה

שלום רב,

ראוי לכתוב את השם, וכפי שכתב אדוננו הרשב"א בתשובה (סימן תקפא) שראוי לפרסם שם התורם בבית הכנסת, כי מידת התורה הוא שהיא כותבת ומפרסמת עושה מצווה, ואם התורה עשתה כן, צריכין אנו להלך אחר מדותיה של תורה שהן דרכי נועם. הנה בהצלת יוסף שהצילו ראובן מיד אחיו, כתב עליו הכתוב (בראשית לז כא) וישמע ראובן ויצילהו מידם. והביא עוד ראיות לזה. וסיים: מכאן אתה למד, שהיו נוהגין לכתוב כן שמות המקדישין לשמים להיות להם לזכרון טוב על מצוות ולפתוח דלת לעושה מצוות.

וכן פסק הרמ"א יורה דעה (סימן רמט סעיף יג) שהמקדיש דבר לצדקה מותר לו שיכתוב שמו עליו שיהא לו לזכרון וראוי לעשות כן. אלא שיש להיזהר שלא יתפאר בצדקה שנותן, כי אם מתפאר לא די שאינו מקבל שכר אלא אפילו מענישין אותו עליה.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:בית כנסתצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים