אמונה

הטענה של המוסלמים .

  • י' חשון התשפ"א
אא

שאלה

האסלם טוען בדבריו, שצורת התפילה שלהם, דהינו השתחוות על הפנים היא הנכונה. והם מביאים "סימוכין" מזה שכתוב: "וישמע משה ויפול על פניו". דהינו: כניעה לקדוש ברוך הוא...
האם זה נכון?

 

תשובה

שלום וברכה,

 

לאסלאם אין טענות, שהרי האסלאם מבוסס על היהדות שלנו - שקדמה לו, וניסה לחקות אותה. היהדות היא בת 3300 שנה. הנצרות היא חיקוי שהתחיל לפני 2000 שנה, והאסלאם הוא חיקוי שהתחיל לפני 1300 שנה. ראה נא:

https://www.hidabroot.org/article/1128417

 

לעצם השאלה,

בזמן שבית המקדש היה קיים, עבודת התפילה היתה בכריעה מלאה על הארץ. כריעות אלה נעשו בעת העלייה לרגל, בזמן הבאת הביכורים ובסיום עבודת הכהנים בהיכל. בעתיד כשתגיע הגאולה השלמה ויבנה בית המקדש השלישי בעז"ה בקרוב, נשוב לכרוע כריעה מלאה כדברי הנביאים: "והיה מדי חודש בחדשו ומדי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחוות לפני אמר ה'". הסבירו חז"ל את צורת הכריעה הנכונה בפישוט ידיים ורגליים, עד שפניו דבוקות בקרקע (ברכות דף לד, עמוד ב). המוסלמים כמובן למדו על כריעה זו ממקורות חז"ל.

למעשה, יש איסור להשתחוות על אבנים מחוץ למקדש, שנאמר: "ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחוות עליה", וקיבלנו במסורת: "אין אתם משתחוים על האבנים, אבל משתחוים אתם על האבנים במקדש" (ספרא ויקרא כו, א).

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:איסלםתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה