הלכות ומנהגים

ממה צריך לעשר?

  • ט' חשון התשפ"א 
אא

שאלה

שלום
תודה רבה קודם כל על המענה והמסירות תבורכו
רציתי לדעת האם מכספי מעשרות שאנחנו מקבלים אנחנו אמורים לעשר גם? והאם צריך לעשר גם מקצבת ילדים/מענק עבודה/או כל הכנסה אחרת שהיא חד פעמית ולא קבועה? לציין שאנחנו כן נותנים מעשרות בעלי אברך ועם 4ילדים קטמים. וחשוב לנו לדעת תודה
ועוד שאלה , היתי רוצה לדעת מה הסיבה שעלינו להתפלל עם נעליים, כי הרי השם ציווה את משה שהוא היה בסנה "שעל נעליך מעל רגליך...כי האדמה שאתה עומד עליה קודש וכו" והרי גם בבית המקדש הבנתי שלא היו עם נעלים, אם כן למה בבית הכנסת אנחנו עם נעלים עם זה מקום קדוש או בתפילת 18 שאני עושה בבית עלי לנעול נעליים ? הבני דודים שלנו מתפללים בלי נעלים האם זה קשור לזה? תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

מי שאין לו די פרנסתו אינו חייב לעשר. מי שיש לו די פרנסתו צריך לעשר מכל הכנסה שהיא.

בעניין הנעליים https://www.hidabroot.org/question/284902

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נעלייםמעשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים