חברה והשקפה

עצה בשבילי

  • י"ב תשרי התשפ"א
אא

שאלה

אני עוד מעט בת 16 ויש לי חלום כבר מגיל 13 וחצי להיות זמרת ורקדנית הבעיה היא שאני חולמת על במה גדולה ולהיות זמרת חרדיה כבר לא נשמע לי כי כל פעם שאני חושבת על זה עולות לי מחשבות שאני לא אצליח ובקושי יכירו בי וביכולות שלי ומכיוון שכבר שנתיים וקצת אני חולמת על זה לכן מיום ליום החלום רק גדל וגדל כי היכולות שלי משתפרות וכי אני באמת רוצה את זה אבל אני יודעת שאם אני אדבר עם ההורים שלי על זה שיום יבוא ואני אלך להגשים את החלום אני יודעת שהם יפגעו אני יודעת שכשאני אגדל ואני ואהיה מה שאפשר לומר עצמאית אני אגשים אותו אבל כל פעם אני חוזרת לאותה הנקודה שאני לא יכולה לעשות את זה כי הם יפגעו ממני יצא לי פעם לומר לאמא שלי ברמז על זה שאלתי אותה מה אם אני ארצה להיות מפורסמת אז היא אמרה לי שהיא תתמוך בי לא משנה במה אבחר אבל הרגשתי וראיתי שהיא לא שלמה עם עצמה ושהיא קצת נפגעה לכן אני שומרת את זה אצלי בלב ואמרת לעצמי שעד שלא אחשוב על דרך לומר לה ולאבא שלי שאני רוצה את זה מאד ושהם לא יפגעו רק אז אספר להם אבל כבר שנתיים אני חושבת על זה ולא מוצאת תשובה
1, אם יש לרב איזו עצה בשבילי לחיזוק עצמי אני אשמח לקבל אותה אבל אני לא בטוחה שזה יעזור כי אני באמת בשלי ובטוחה שאחרי שאגשים את החלום שלי אני אחזור בחזרה לדרך כי אני באמת רוצה להיות דתיה אבל אני גם רוצה את החלום לצערי זה לא משהו שאפשר גם וגם
2, אם יש לרב טיפ בשבילי למצוא את הכוחות ולדבר איתם על זה בצורה שהם לא יפגעו ואם יפגעו אז רק קצת

תודה מראש א.

תשובה

שלום וברכה

הרצון שלך להיות זמרת ורקדנית הוא מאוד חיובי ואין בו כל פסול כמובן. כל אחת יכולה לבטא את הכשרונות שלה כאשר מדובר כמובן בדברים שאינם סותרים את רצון ה'.  אין כל סתירה בדבר ראי https://www.hidabroot.org/video/212598 אציע לדבר איתה ותראי עד כמה אפשר להיות מפורסמת ורקדנית טובה וללא ויתור על כל סייג.

כדי ללמוד קצת באופן כללי על חיי המופרסמים החילוניים אציע לקרוא את המאמר הבא https://www.hidabroot.org/question/28575

יהודי מחוייב בשמירת המצוות לל קשר להגדרות שהוא מגדיר את עצמו. גם מי שמגדיר את עצמו כחילוני לא הופך להיות פטור ממצוות, בורא עולם לא מוותר על אף יהודי. ולכן אין כל דרך להכריז על עצמך שאינה דתיה לכמה שנים ואז כביכול לחזור. יהודי נשאר יהודי וחייב בכל המצוות כולם ללא קשר להגדרות כל שהם. 

אם את רוצה נא לשלוח לנו מס' טלפון ונוכל להרחיב יותר בהדרכה נכונה עבורך איך להגיע לחלום שלך ללא ויתור על תכלית החיים בעולם הזה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מפורסמתרקדנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה