מזל דלי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מהו מזל דלי ומה המשמעות אם היום בחודש

תשובה

שלום וברכה

מזל דלי- אל תדרוס אנשים בדרך המליך אות צ` בלעיטה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם דלי בעולם ושבט בשנה ורגל ימיןבנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) אין ספק, הדלי המסוים הזה סוער מאוד, הוא נועז ומקורי, מחפש חידושים מסעירים וחותר לעצמאות וחופש. הכריזמה שלו יכולה לעזור לו לעשות נפשות רבות לרעיונות המלהיבים שלו. הוא רוכש לעצמו ידידים במקומות גבוהים.

הוא מתאים לחולל מהפכות חברתיות, יש לו את המעוף לכך וגם את המרץ. יש לו את הכריזמה וגם העקשנות. אם הקווים המשורטטים כאן מזכירים לך דמות של מנהיג, לא טעית. הדלי ימשך לכיוון של מנהיגות, ואם לא מנהיג אז עמדת מפתח או כל תפקיד ביצועי, הכרוך בפעילות אקטיבית ומה שחשוב לא פחות – מקום בולט במרכז הבמה הציבורית.

הדלי בהחלט אינו מתכנן להיות נחבא אל הכלים... ברור שכדי לחולל מהפכה וליזום מהלכים מחודשים יש צורך בפריצת המסגרות הקיימות, בין שמדובר במסגרות פיזיות, חברתיות או תרבותיות. לצורך כך יסתייע הדלי בעקשנותו המפורסמת. הוא לא יתפעל ממה שההמון חושב עליו ואף את עצת מקורביו ייקח בעירבון מוגבל.

הוא נון קונפורמיסט, אינדיבידואליסט שאינו נרתע מלפלס לעצמו שביל חדש. הדלי נמצא במצב רגיש, יש לו פוטנציאל רב, בכוחו לסחוף אנשים רבים אחריו אל מחוזות חדשים וטובים יותר. הוא עלול להתלהב כל כך מהרעיונות הגדולים עד כדי זלזול באדם הקטן. (על טיפוס מסוג זה נהגו בזמנו לומר כי הוא "אהב את האנושות ושנא את האיש"). המסורת היהודית מלמדת כי האדם נבחן דווקא ביחסו לפרט הקטן והבלתי נחשב כביכול.

מנהיגי עם ישראל היו רועי צאן שנבחנו קודם שנבחרו לתפקיד החשוב ביחסם לעדר כבשים. כדאי לדלי לעבוד על מידת הענווה ולפתח אמפתיה כלפי כל אדם באשר הוא. תרגול קבוע של פעילות חסד אישית יעזרו לו לשמור על קשר עין עם האדם הפשוט גם כשהוא נסחף לחלומות חובקי תבל.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה