כיצד לתת לילדי חום ואהבה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני אמא ל9 ילדים,וישנה אצלי בעיה,איני יודעת כיצד לתת לילדיי את התחושה של אהבה,קשה לי לחבק וללטף אותם,ואיני יודעת למה בתי בת ה15 התחילה להיות מרדנית וכעסנית אחותי דברה איתי שנראה לה שהיא זקוקה לחום של אמא,והיא עדיין מחבקת את ילדיה אפילו שגדלו.אני מתחילה להרגיש נורא עם כל זה,אני רק זוכרת שבילדותי היה לי יום מאוד קשה ורציתי כל כך חיבוק מאימי והיא הייתה עסוקה עם אחיי הקטנים ולא זכיתי לחיבוק. וכעת כואב לי מאוד שאני חוזרת בדיוק על מעשה זה ולמרות שאני מודעת לכך,קשה לי לעשות זאת,אני רואה אמהות שמחבקות בחום את ילדיהן שגדלו ואני ממש מקנאה בהן כיצד הן מצליחות בכזאת טבעיות האם יש בי תסביך מסויים האם להיות אמא צריך ללמוד או שזה דבר שצריך להגיע עם ההרינות והלידות מאמא המתוסבכת בעולם.

תשובה

שלום וברכה

עצם הדבר שאת יודעת את בעייתך היא כבר חצי הדרך לפתרון הבעיה, אף שקשה לך להתגבר על הקשוי לחבקה ולנשקה אין לך להסס מלהתגבר על הקושי ובהזדמנות הראשונה חבקי אותה ותני לי נשיקה והביעי את הערכתך איליה. תני לה את ההרגשה שהיא אהובה חכמה ומוכשרת ועד כמה את מעריכה אותך.

אל תתני לחסימה הנפשית לך להרוס את כל חיי משפחתך, עדיף להתגבר על הקושי הזה מאשר להתמודד עם הקושי של בת מרדנית הפורקת מעליה עול ומוסר חלילה. בזכות זה תהיה לך משפחה לתפארת וגם את תרגייש הרבה יותר טוב והרבה יותר משוחררת. חינוך%20עם%20חיוך בהצלחה רבה ואל תהססי, להשתנות כעת התוצאות יבואו מהר, תתגברי על עצמך הצילי את נפש ביתך ואת שאר בנייך ובנותיך. עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה