הלכות ומנהגים

קבלת מענק קורונה

  • כ"ו אב התש"פ 
אא

שאלה

שלום. אני מתנגד לחלוקת מענק קורונה לכלל האוכלוסייה. לדעתי יש צורך לתת למי שנצרך, ולא למשפחות שמצליחות לשרוד את המשבר, וב"ה לעת עתה אני ומשפחתי במצב סביר. עקב כך אמרתי לאשתי שאיני מתכווין לפנות לבטוח לאומי לצורך קבלת המענק. (המענק לאשתי ולילדים הועבר לחשבון הבנק באופו אוטומטי, מ"מ המוסד לבטוח לאומי אינו יודע מה חשבון הבנק שלי.)
אחר זמן, עלה בדעתי שאולי אפנה לקבל את המענק, ואתן את כולו לנזקקים שחיים בעוני כבד.
השאלה היא כזו:
1- מכיוון שאני מתנגד נחרצות למענק למשפחות ששורדות את המשבר, האם מותר לי לפנות לבטוח לאומי בעניין ?
2- האם מה שאמרתי לאשתי שאיני מתכוין לפנות, נחשב כמחילה, ולכן אסור לי לבקש דבר שמחלתי עליו ?
כאמור לעיל, לא אקח לעצמי שקל, והכל יעבור לעניים שנאנקים תחת תשלומי שכר דירה, ונמצאים בסכנה ממשית של פינוי מהדירה.

תשובה

שלום וברכה

1. מותר.

2. לא נחשב למחילה.

אשריך שתתרום את הכסף לנזקקים.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מענקביטוח לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים