חלום על דמעות של דם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, היו לי שני חלומות ממש מפחידים לא ברור לי למה אך בתחושתי שישנו מסר מאחורייהם. יש לציין שחלמתי את שניהם בלילה. 1. סבתי ששנפטרה חודשיים לפני כן הופיעה בחלומי היא נראתה מפחידה וכועסת עינייה היו בולטות מאוד והתגלגלו כל אחת לכיוון שונה. 2. אני נשואה טרייה(חודשיים) לפני שבוע חלמתי שבעלי בוכה ובמקום דמעות יורד לו דם מהעיניים, הוא ניגב אותם בחלום ונתן לי תחושה שלא האמנתי בה - שהכל בסדר, אשמח לקבל תשובה, החלומות האלה מלווים אותי כל היום, תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

לגבי החלום הראשון, כדאי לעשות מעשה טוב, או לימוד מסויים לטובת נשמת הסבתא. לגבי החלום השני, בדרך כלל יציאת דם מהגוף בחלום הוא הוראה על מחילת עוונות, אבל בכל זאת אני ממליץ שבפא הבא שאת נמצאת בבית הכנסת תאמרי תפילה זו בשעה שהכהנים מברכים ברכת כהנים:

"רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהׂוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי. אמן: ובכל אופן הסירי דאגה מליבך, שמחי עם בעלך כמצוות התורה, ושמח את אשתו אשר לקח.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה