הלכות ומנהגים

השקעת כספי מעשרות

  • י"ז אב התש"פ 
אא

שאלה

שלום רב,
אני נוהג לתת חומש כבדרך קבע ממשכורתי החודשית (לצרכי של תורה, זיכוי הרבים, ישיבות, תלמידי חכמים) ואשתי נוהגת לתת מעשר.
בחודשים האחרונים, שמרתי את כספי החומש שלי בניכוי עשירית מכספים אלו שאותם העברתי כדרכי. מכספי משכורתה של אשתי המשכנו לעשר כרגיל.
שאלתי היא (השהיית הכספים נועדה עד לרגע שאבין את התשובה ולא משיקולים שליליים):
1) האם ניתן להשקיע את כספי החומש הללו בהשקעת נדל"ן (לדוגמא) שהיא יחסית בטוחה ובבוא הזמן כשההשקעה תחזור, לתת את כל כספי החומש שהושקעו מראש פלוס חומש מהרווח?
2) אם התשובה לשאלה הקודמת היא כן - נניח שחסר לי כסף כדי להשלים את ההשקעה, האם אני יכול לקחת הלוואה מהבנק ולשלם כל חודש את ההחזר מהחומש החודשי, כך שבסוף כל ההשקעה תתבסס אך ורק על החומש?

תודה, מקווה שהשאלות מובנות.

תשובה

שלום וברכה

ראשית אין לאדם להשקיע את כספי המעשרות אלא להעבירם לעניים וכדו'.  אולם את החומש מותר להשקיע כי אין חובה לתת חומש כלל.

במקרה והאדם השקיע כספי צדקה הרי שכל הרווחים הם של הצדקה ולא שלך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:צדקחומש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים