מהו בדיוק "קול באישה ערווה"?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שבוע טוב הרב... האם מותר לי לצאת עם בחור גם אם אני לא בטוחה שזה ימשיך לענייני חתונה..האם מותר לנו לצאת ביחידות..או רק בשיתוף עוד חברים או סביבה מלאת חיים.. שאלה שניה מהו בדיוק "קול באישה ערווה".. ממה בעצם הגיעה הלכה זו..ועד איזה רמה יש לשמור אותה שאלה שלישית מה הפסוק לשם אלישבע. תודה רבה והמשך שבוע מקסים

תשובה

שלום וברכה

א. מותר לצאת עם בחור גם כשאין ביטחון שזה יתקדם לדבר ממשי, גם על סיכוי לקשר ממשי מותר להיפגש. וכמובן שצריך לשמור על איסור יחוד ולא לצאת במקום שאין שאם אנשים, אבל לא כדאי לעשות את הפגישה בכולל עם עוד אנשים. רבים נוהגים להיפגש בבית אחד הצדדים בחדר מיוחד עם דלת פתוח, או בלובי של מלון שיש שם עוברים ושבים, ועל זה הדרך.

ב. הדין ש`קול באשה ערוה` אוסרת להגיד דברים שבקדושה במקום שנשמע שם קול של אשה מזמרת, מכיון ששמיעת קול כזה מעוררת רגשים מסויימים באדם שאינם הולכים בקנה אחד עם דברים קדושים, אין בכלל זה שמיעת קול דיבור של אשה.

ג. בחרי לך אחת מהפסוקים המצורפים שאת מתחברת אליו ביותר: 1. ישעיהו פרק מג פסוק יא אָנֹכִי אָנֹכִי ה` וְאֵין מִבַּלְעָדַי מוֹשִׁיעַ: 2. ישעיהו פרק מה פסוק ב אֲנִי לְפָנֶיךָ אֵלֵךְ וַהֲדוּרִים אֲיַשֵּׁר דַּלְתוֹת נְחוּשָׁה אֲשַׁבֵּר וּבְרִיחֵי בַרְזֶל אֲגַדֵּעַ: 3. ישעיהו פרק נו פסוק ב אַשְׁרֵי אֱנוֹשׁ יַעֲשֶׂה זֹּאת וּבֶן אָדָם יַחֲזִיק בָּהּ שֹׁמֵר שַׁבָּת מֵחַלְּלוֹ וְשֹׁמֵר יָדוֹ מֵעֲשׂוֹת כָּל רָע: 4. משלי פרק ג פסוק ז אַל תְּהִי חָכָם בְּעֵינֶיךָ יְרָא אֶת ה` וְסוּר מֵרָע: 5. משלי פרק ד פסוק כז אַל תֵּט יָמִין וּשְׂמֹאול הָסֵר רַגְלְךָ מֵרָע: ואפשר גם להגיד את הפוסק בו מופיע שמך במפורש: שמות פרק ו פסוק כג וַיִּקַּח אַהֲרֹן אֶת אֱלִישֶׁבַע בַּת עַמִּינָדָב אֲחוֹת נַחְשׁוֹן לוֹ לְאִשָּׁה וַתֵּלֶד לוֹ אֶת נָדָב וְאֶת אֲבִיהוּא אֶת אֶלְעָזָר וְאֶת אִיתָמָר:

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה