חברה והשקפה

מחשבות רעות

  • י"ט סיון התש"פ
אא

שאלה

היי,בזמן האחרון תמיד צצות לי בראש מחשבות רעות על דברים שחס וחלילה יקרו לי או למשפחה שלי ואני לא יודעת אך לעצור את זה , בזמן האחרון גם התחלתי להתחזק קצת ותמיד יש לי מחשבות שאם אני לא יעשה יותר אז אני אקבל עונש או משהו רע יקרה , וזה מונע ממני להמשיך להתחזק כי זה גורם לי לפחד ומוציא ממני את החשק להמשיך ולהתחזק אני מאמינה שאם מתחזקים אז זה צריך לבוא מאהבה לה׳ ולא מפחד שמשהו רע יקרה , בבקשה תעזור לי .

תשובה

שלום וברכה

חשוב לדעת .כאשר יש לאדם מחשבות טורדניות - מחשבות שאין בהם תועלת ואין בהם מעלה, שהם באים רק להטריד את האדם על ידי היצר הרוצה להפיל את האדם תמיד ובפרט בעת עלייתו, בעת שהאדם מנסה להתחזק היצר מביא לאדם מחשבות לא רצוניות כדי לשבור את האדם. הדרך הנכונה היא לא להתייחס לזה כלל ולא לחשוש מזה מתי שמגיעה מחשבה כזו יש להסיח דעת למחשבות אחרים ולא להתעסק בזה כלל וכלל. אף המלחמה עם מחשבות אלו אין בה תועלת והיא מזיקה יותר ויותר ואינה חלק מעבודת ה'.

אמת שעיקר עבודת ה' צריכה להיות מתוך שמחה וטוב לבב ותוך הכרת המעלות הגדולות שיש לאדם בקרבת ה' איליו הן בעולם הזה והן בעולם הבא ועד כמה יש תועלת במצוות לנשמה המתחברת אל בוראה ומתקרבת לשורשה ואז התענוג הוא לאין ערוך ולאין גבול. 

המשיכי בדרכך הטובה ועלי עוד בעבודת ה' מתוך שמחה וטוב לבב. אציע ללמוד את הספר מסילת ישרים שיתן לך הרבה תובנות נכונות לעבודת ה' ונזכה מהרה לביאת משיח ובניין בית מקדשינו שם נוכל לעבוד את ה' כאשר עם לבבינו ללא קושי היצר הרע המפריע לנו בעבודתינו.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מחשבותחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה