הלכות ומנהגים

היום בעבודה לקוח שלנו קילל אותי. האם אני צריכה לחשוש מהקללות?

  • י"ג אייר התש"פ 
אא

שאלה

שלום רב, היום בעבודה לקוח שלנו שאני לא מכירה אותו רק דרך הטלפון, קילל אותי ואת משפחתי קללות איומות כי הבוס ביקש שאחסום לו את האספקה.. הסברתי לו שאני לא בעלת החברה וזה לא בסמכותי. האם אני צריכה לחשוש מהקללות? לעשות התרת קללות?

תשובה

שלום רב,

כיוון שאת פעלת כשורה, על פי הכללים של מקום העבודה, הרי שאלו הן בגדר קללות חינם, ואין צורך לחוש להן כלל, וכפי שנאמר בספר משלי (פרק כו פסוק ב) "כצפור לנוד כדרור לעוף כן קללת חנם לא (קרי: לו) תבא". ולפי הקרי שכתוב 'לו' בו', פירשו (המלבי"ם והמנחת שי) שהכוונה שהקללה חוזרת אל המקלל עצמו.

וכן אמרו במסכת סנהדרין (דף מח סוף עמוד ב, ודף מט עמוד א) דאמרי אינשי תהא לוטא ולא תהא לאטה, ופירש רש"י: נוח לך להיות מן המקוללים ולא מן המקללים, לפי שסוף קללת חינם לשוב אל המקלל.

בברכה,

הלל מאירס

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קללותהתרת קללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים