ברכה ממקובל

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד לכבוד הרב שלום. אני יהודי מאמין ולאחרונה אפילו התחזקתי בעקבות הארה פנימית ודברי חוכמה שקראתי אך יש סוגיה שמטרידה אותי. לאחרונה ביקרתי בבית רב מאוד מקובל וחכם נצר לשושלת רבנים ידועה לשם קבלת ברכה. האם יתכן שברכה ממקובל יכולה להשפיע עלי ועל עתידי באופן חזק יותר נניח מאשר תפילה שלי עצמי. ואני לא מתכוון למצב שבוא אני מאמין ונוצר מצב של פלצבו placebo, אלא שמבחינה רוחנית הוא מתוקשר או בעל כוח כשלהו שלאדם רגיל אין. התעניינתי בדברי הגאון מוילנה שהיה באמת גאון לדעתי ולדעת רוב, והבנתי שהוא התנגד לתנועה החסידית ולעניין "צדיק יסוד עולם" והחשש שהדבר יביא לפולחן אישיות של אדם. אני מבולבל באמונתי לגבי סוגיה זו ,אנא עזור לי.

תשובה

שלום וברכה

הגאון מוילנא לא התנגד לעצם העניין שישנם אנשים בעלי כוחות מיוחדים שאין לסתם אנשים, הוא התנגד מפני הפיכת עניין הצדיק וההשפעה המושפעת דרכו לדבר המרכזי בהנהגת האדם. ברור שבכל הדורות העמיד הקב"ה לעם ישראל אנשים שיכלו לחזות ולהשפיע מעל ומעבר, גם הגר"א האמין בכל האמונה לדברי רבינו חיים מויטאל שלאריז"ל היו נגלים כל תעלומות, וידע לזהות באדם את כל הגלגולים שעברו עליו, ולהבין שיחת חיות ועופות, ולשמוע תמיד הכרזות מעולמות העליונים, מלבד הגילויים המדהימים של אליהו הנביא ושאר הצדיקים שהיו נגליו אליו דבר יום ביומו.

גם הגר"א בעצמו גילה לתלמידיו שהיה לו `חברותא` עם יעקב אבינו שלמד עמו `ספרא דצניעותא`!!!!! לא צריך יותר מזה. אם אתה מתכוון לחכם המקובל מהעיר שלך `נהריה` הנקרא בשם רבי דוד אבוחצירא שליט"א הרי שנפגשת עם קדוש אמיתי בעל כוחות מיוחדים ויש לזה קשר -עם כי לא בהכרח- עם זה שהוא נכד הבאבא סאלי ובנו רבי מאיר, שהיה קדוש כאביו. זכותם יגן עלינו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה